Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Passagereruheld mv - tvunget af BDK (Generelt)

af Skatteyderen, 18/2 2016, 23:28 (2999 dage siden) @ Jens V

Hvis man er stationeret ved Banedanmark i f. eks. Aarhus og privat bor i Hadsten, kan det aldrig blive Banedanmarks problem, hvorledes medarbejderen befordrer sig Hadsten-Aarhus, hvis Banedanmark har bedt medarbejderen foretage en tjenesterejse Aarhus-København.

Det er - som det er nævnt i andre indlæg - noget man som ansat må finde sig i, når man har valgt at bo i en anden by end den, hvor man er ansat. Uanset om man er ansat i Banedanmark eller i en privat virksomhed.

Når det så er sagt: Jeg er fuldstændig enig i, at det virker molboagtigt, at medarbejderen enten skal springe et tog over eller skal drøne ud og ind i toget igen for at checke ind på firma-rejsekortet. Der må - uden at jeg umiddelbart kan finde den - kunne findes en løsning.

Tilbage til retfærdighed, moral, etik o. s. v.: Lad os lege med den tanke, at den ovenfor nævnte medarbejdere ikke skal på tjenesterejse Aarhus-København, men i stedet Aarhus-Aalborg? Hvad skrives der "på" af tjenestetid (Aarhus-Aalborg eller Hadsten-Aalborg?), hvad skrives der på selvangivelsen for så vidt angår kørselsfradrag (Hadsten-Aarhus eller intet?)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere

Jernbanebøger

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980. Pris 280 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak