Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dybt SUK... (Generelt)

af mss-logoff, 24/2 2016, 08:45 (2994 dage siden) @ Krabsen

Præcis, men så modsiger du faktisk også dig selv når du samtidig opfordrer til at søge indflydelse. Den er ikke at få for "normale dødelige".

Det man igen og igen får at vide er "søg indflydelse eller luk r...".

Men vi har ligesom ytringsfrihed, og udtrykker blot vores holdning til museets prioriteringer.

Demokrati forudsætter i øvrigt valg. Hvor er min stemmeseddel og mine kandidater?

Om 25 år er der ikke længere nogle der har oplevet damplokomotiver i daglig drift, og dermed har den dybe association som folk på 60+ har til dem i dag. Til den tid ses MR-tog, ME lokomotiver, røde persomvogne og 2. Generations S-tog m.v. med samme øjne som de ældre i dag ser på damptogene. Tog fra de gode gamle dage. Selv en MO vogn er ved at være så gammel at mange ikke husker dem (jeg med 41 år gør ikke). At museet dårligt magter at sætte sig ind i det er surt. Men bider kun dem selv i halen. For når folk ikke længere kan associere til en del af samlingen bliver det bare et af mange støvede museer med udelukkende ældgamle udstillingsgenstande.
Trist, fordi man gennem sin opsøgen af det man associerer til samtidig præsenteres for den gamle samling og dermed får åbnet øjnene for det der var før det man husker.
For gu er damplokomotiver og teaktræs-beklædte vogne skønne! Det skal bare ikke udgøre 90% af samlingen.

Mvh MSS


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak