Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"jernnbanediversitet" (Generelt)

af Morten Flindt Larsen, 5/12 2016, 17:26 (2720 dage siden) @ Peter Christensen
redigeret af Morten Flindt Larsen, 5/12 2016, 17:49

Det samme galt de to Frichs-byggede MY'er.

Har du det på skrift?
Trods det at jeg har læst et par kilo papier omkring de to loko, så har jeg faktisk ikke set noget som helst om hvorfor de 2 loko endte i 2. DC (en "gave" 2. DC ret hurtigt nok gerne ville være foruden). Dog vil det give mening at holde dem tæt på fabrikken i den første tid - skulle der være noget galt. At den periode så blev hele deres liv er så en anden historie.


Har du på skrift, at Frichs-MY'erne har kørt i 1. Distrikt? Det er det, sagen drejer sig om. De var fabriksnye lokomotiver, dvs. splinternyt materiel indsat i 2. Distrikt. Hvordan det videre forløb omkring dem var, er totalt uvedkommende for dette faktum, og at påstå, at DSB's beslutningstagere på forhånd vidste, at de var helt umulige hvorfor man placerede dem i 2. Distrikt, er nok at gå lidt vidt ud i det konspirationsteoretiske.

1. Distrikt måtte nøjes med aflagte svenske damploko i 1937, få år efter, at fabriksnye R-maskiner var tilflydt 2. Distrikt.

Æh - 1. DC have R-maskiner fra 1935 til 1944. Først 2-benede, siden 3-benede.

Ja, dvs. brugt materiel, som blev sendt over Storebælt, ligesom senere CL-vognene. Påstanden er jo, at det altid var 2. Distrikt, der fik det gamle materiel.

Da E-maskinerne går i drift blev fordelingen 4 i 1.DC og resten i 2. DC.


Okay, så. Jeg bøjer mig. Gammelt materiel spredt over landet.

Under krigen, da E-maskinerne bliver leveret, så var tingene lidt forskellige.
E975-980 gik alle til 1.DC efter at have kørt et par måneder i 2.DC. Retur kom R-maskinerne.
E981-987 havde ikke et par måender i 2.DC inden overførsel til 1.DC.
Ved de senere serier skiftede det lidt mellem om de fik et par måneder i 2.DC inden overførsel til 1.DC.


Ja, heller ikke her fik 2. Distrikt generelt det gamle materiel, som det påstås.

Og alle R-maskiner og H-maskiner gik jo direkte fra fabrikken til 2. DC.
Ikke en fabriksny maskine endte i 1. DC.


Nemlig, selv om påstanden jo er en anden.


Vh
M:-Drten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak