Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hyperloop One - en skeptikers video (Generelt)

af dr42 ⌂, 15/7 2017, 13:31 (2485 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Er du udsendt ved Elon Musk? Han må jo efterhånden passe på sit aftagende rygte. .)

Men i alvor: Jeg er ikke specielt uddannet fysiker og skal derfor ikke prøve at begynde en fagdebat om dette.

Men jeg vile gerne henvise dig til det faktum at ophavsmanden for videon, Thunderf00t, er den renommerede engelske fysiker Phil Mason. Mere om ham på

https://en.wikipedia.org/wiki/Phil_Mason

Måske kunne du få ham til at debattere med dig og så poste tråden her, hvis der er interesse?

Bortset fra det tyder efter mit indtryk alt i Elon Musks opførsel til det evindelige yankee business (lyder næsten som monkey business...), der egentlig ikke passer til vores mere nøgterne mentalitet. Vi har det mere med standarder og kvalitet i stedet for hjernløs hype, og helst på verdensplan. Og det bliver vi belønnet med, se fx GSM & co, jernbaner (netop!), etc pp. Desværre har altfor mange på denne side af Atlanten endnu ikke begrebet det, også indenfor forretnings-'eliten'. Hvorfor har vi ellers fået hotlines mod vores vilje, eller har vi tabt carkits og eksterne antenner for håndtelefoner i bilen, istedet har fået barnslig-kitschige 'smartphones'?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Stenlejerne på Sjællands Odde A/S
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S

Sjællands Odde består primært af sten og grus, som er ført dertil af skiftende havstrømme. I næsten 100 år blev disse materialer gravet ud, knust, sorteret og fragtet bort, og en 600 mm smalsporsbane med både damp- og diesellok spillede en vigtig rolle i et effektivt transportsystem.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak