Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Omkring "Signal til mord" (Generelt)

af Hans T. Møller, Risskov, 19/7 2017, 08:18 (2474 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Efter "planen" var det jo MF Morten Åstrup, der skulle have rejst på 1. klasse, som han frikort til. Kragelund har måske bare siddet på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. Det vil også forklare, hvorfor morderen ikke snuppede de 25000 kr. og derved fjernede et af politiets spor. Det fremgår ikke helt klart, om der var lys nok i kupeen til at se, hvem der sad der.


Interessant hypotese - at Kragelund blev dræbt ved en fejltagelse - men jeg tror ikke på den.

Prologen beskriver jo selve drabet. Morderen giver sig god tid, sætter sig ned, betragter sit offer (”han så faktisk helt uskyldig ud”) og overvejer, hvordan der skal skydes. En så grundig person tager næppe fejl af folks identitet.

I øvrigt mener jeg, at vor ven Henning Juul er lige lovlig meget antihelt.

Han leder ikke sine folk med sikker hånd som Maigret i Paris, og Juul er heller ikke nogen skarp forhørsleder som Martin Beck i Stockholm. Anne Heldgaard styrer sit eget forhør, og forhørene af ægteparret Frederiksen og Karen Nielsen er tomgang.

Hvorfor er der ikke et opfølgningsforhør af togføreren? Hun er det sidste vidne, der har set Kragelund i live, og hendes job er blandt andet at holde øje med passagererne. Jeg ville give hende en tur gennem ”vridemaskinen”, hvis jeg var Juul.

Bedste hilsner


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak