Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Trækkraft? (Trafikpolitik)

af bth, 26/9 2017, 14:35 (2405 dage siden) @ Gæst1


Er det ikke således, at den ETCS version, der anvendes i 242.502 alene er en "test-version" - og at anlægget pilles ud, når test er overstået? Jeg forstod, at der var et mindre påstyr med den juridiske udfordring i at indbygge ETCS + STM i een operatørs materiel, og ikke en anden?

Hej! Gæst1
Det ville fremme min lyst til at uddybe hvis jeg vidste hvem der stiller spørgsmål :-)

Jeg vil ikke gøre mig klog på om der er jernbanevirksomheder der oplever "påstyr". Jeg oplever ikke papirarbejde og dokumentation for vores alle sammen sikkerheds skyld som "påstyr", mere som en del af den virkelighed vi alle sammen lever I.

Hvad der skal ske med deludstyr af 242.502 I fremtiden ved jeg simpelthen ikke, så derfor har jeg faktisk lidt svært ved at tro at du ved det :-)

Lad mig gentage; denne tråd handler IKKE om 242.502, men om muligheden for at kører nattog I Danmark :-)

/Bjørn


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak