Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

BoergeOf61 tur til Polen, lidt OT og dog! (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 20/12 2017, 12:30 (2334 dage siden) @ Steff
redigeret af BoergeOf61, 20/12 2017, 12:59

Whatever. For mig er det ikke jul før d. 24/12, så knap en uge før opfattede jeg som "lidt tidligt".
Jeg skal nok gøre mit bedste for at få en elendig jul, og skal nok også nå at blive sur mellem jul og nytår, fx. hvis turen fra Jylland til Polen d. 29/12 bliver lige så kaotisk, som togrejser fra Jylland til Tyskland tidligere var d. 30/12. Det bliver hurtigt dyrt, hvis der skal lægges flere dage til i begge ender for at undgå de mest kaotiske rejsedage.

Beklager jeg benyttede ønsket om et godt nytår som undskyldning for mine spørgsmål om en togbillet, jeg ikke kunne læse. Jeg forstår ikke polsk, men bestilte på engelsk på https://www.intercity.pl/en/, og har læst, at de polske billetautomater også giver instruktioner på engelsk. Polske togbilletter kan købes op til en måned før afrejse. Billetten så anderledes ud, da jeg lige fandt den igen via min profil hos PKP Intercity: [image]

Økonomisk ved jeg ikke, om mine dispositioner blev vellykket.
Der blev købt følgende togbilletter til udrejsen:

  • Randers - Flensburg standard: kr. 131;
  • Flensburg - Poznan 1. kl.: kr. 489,48;
  • Et overnatning i Poznan: ca. kr. 440 i stedet for ca. kr. 668 i Berlin;
  • Poznan - Warszawa 1. kl. og tung bagage: kr. 154,53.


Jeg ved ikke, om en kombination af specialtilbud Danmark - Tyskland og Tyskland - Polen ville have været billigere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak