Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

BoergeOf61 tur til Polen, lidt OT og dog! (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 9/1 2018, 18:19 (2315 dage siden) @ BoergeOf61
redigeret af BoergeOf61, 9/1 2018, 19:00

Et tip til de, der måtte ønske at overnatte tæt på hovedbanegården i Warszawa: Der er i de mindste et skilt mod Marriott hotel på Warszawa hovedbanegård.

For det hilton hotel, jeg boede på, skulle skiftes mellem M1 og M2 på Świętokrzyska. M2 har endestation på Rondo Daszyńskiego nær bl.a. Hilton Warsaw Hotel and Convention Centre og det anbefalede museum. Metrostation ligger et pænt stykke vej over en plads fra hovedbanegården.

Desværre husker jeg ikke teksten på knappen på billetautomater, der skulle bruges for køb af dagsbilletter og tredagsbilletter i Warszawa, men mener, det var tredje knap efter den til billet til få stop og den til 75 min. gyldighed. Jeg købte min tredagsbillet i en automat på en sidegade nær hotellet. Visa/Dankort kan benyttes, ligesom engelsk kan vælges som sprog. Automaten, jeg købte min tredagesbillet i, var ikke engang ved en station eller et stoppested.

Marriott er ikke en kæde af lavprishoteller men i nogenlunde samme prisklasse som fx. Hilton, Sheraton el. Radisson.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak