Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Efterskrift (Generelt)

af keld ⌂, Malling, 25/3 2018, 18:16 (2225 dage siden) @ Steff

En You-Tube-video fra bl.a. Bergen (b. Celle) Lagerbf har overbevist mig om, at mit billede ikke er fra denne station. Der er fra ”Drehscheibe” blevet foreslået Munster (Örtze). Denne station havde jeg ikke hørt om før i denne forbindelse. Det viser sig, at i 1966 hed stationen Munster (Lager), hvilket navn indgår i mine erindringer fra dengang. Fra 01. Juni 1969 skiftede stationen navn til Munster (Örtze). På fotoet af Gerd Wolff fra 18. August 1968, som der har været henvist til i ”Drehscheibe”, er vist et udkørselssignal, som ikke er på mit billede. Det og andre forskelligheder har Walter Busse nu grundigt forklaret (se svar på ”Drehscheibe”).

Walter Busse skriver også, at der ikke var læsseramper for militæret. Men mon ikke der ude i militærterrænet har været læsseramper?

[image]Munster (Lager), 1966. Danske soldater på vej til NATO-øvelse i Tyskland

[image]Nærbillede af nummerskilt


M.v.h.
Keld Zumbach


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail

Jernbanebøger

Der kommer tog

Der kommer tog. Pris 270 kr.

Læs mere
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak