Femern Bælt - Tysk jernbaneudbygning forsinket (Trafikpolitik)

af Jens Hansen, torsdag 31. maj, 2018, 14:34 (140 dage siden) @ UTJ

Ganske enig, der skal kun køre tog, hvor behovet er for tog. Og togets stærke side, er mange passagerer eller meget gods. Men der kører rigtigt mange næsten tomme tog, også i Danmark.

Andet tråd i dette forum indikere desuden, at DSB er på vej til at købe ind, så de kan køre timedrift Hamborg - København. Givet som en forlængelse af toget Nykøbing - København. Hvordan det så skal håndteres kontraktuelt, krydssubsidiering, statsstøtte, ja det bliver nok en udfordring.

Jens


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen