Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Er DSB's Orange koncept ikke sært? (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 18/6 2018, 19:20 (2139 dage siden) @ nicolajpaaske

Hm, både og. Ved at være tidligt ude sparer du en masse ift. standardprisen, og jo tættere vi så kommer på afgang jo mindre kan en Orange-billet betale sig. Jeg tvivler på, at mange fritidsrejsende køber Standard-billetter hvis det kan undgås, da priser simpelthen er steget så massivt. Ved at sænke priserne - i god tid - får DSB mulighed for at folk finder vej til de tog med lav belægning.


Jeg synes egentlig ganske godt om DSB Orange, og har da også benyttet mig af muligheden for billige billetter flere gang - når man kender sine rejsetidspunkter og der ikke er risiko for ændringer, så er tilbuddet bestemt rigtig godt. Dog benytter jeg min oftere at 10-turs kort (mobilklippekort), det giver en besparelse på ca. 25% og man er ikke bundet af en bestemt afgang.

DSB har ændret konceptet, så pladsbilletterne ikke længere er inkluderet i DSB Orange, denne ændring er bestemt af de positive. Før ændringen blev gennemført, var det ofte at mange pladser i f.eks. regionaltogene var optaget af rejsesende med en billet til f.eks. 39,- kr., og de fuldt betalende passagerer måtte nøjes med en stå plads - det var måske ikke helt rimeligt og forståelsen fra pendlerne var i hvert fald til at overse.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

På Sporet af 2019

På Sporet af 2019. Pris 240 kr.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak