Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Højhastighedsnet i EU er ineffektivt kludetæppe (Trafikpolitik)

af Peter Christensen, 4/7 2018, 11:25 (2124 dage siden) @ steenth

Meget få rejser til Hamborg, selvom det er en stor by. Hvis man ser på trafikken fra Københavns Lufthavn, så er Hamborg ikke nævnt på den liste af byer, hvor der er flest passager til. Det er mængde af trafik end størrelsen af byer som er interessant.

Hvor mange fly er der lige fra CPH til Hamborg?
For år tilbage skulle jeg til/fra Hamborg et par gange omkring weekend-tide. De fleste muligheder gik på at tage over Frankfurt eller München.
Det tog sin tid og kostede "en del" mere end en togbillet (selv på første klasse), så det var nemt at forsvare en togtur internt i biksen.
Om der er bedre flyforbindelser CPH-Hamborg i dag end dengang - det må andre svare på.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere
DSB ME1518

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak