Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nyt signalsystem klar til brug Køge-Næstved (Jernbanen i dag)

af Ole Stuhr Hansen, 10/8 2021, 08:12 (999 dage siden) @ Jens Hansen

Hvordan er det med uautoriserede personer der kører tog?

JH

Som det fremgår af videoen skal der være en kørelærer/instruktør til stede - ligesom hvis der var tale om indøvning af en lokomotivførerelev. Forinden er der foregået noget papirarbejde, der legitimerer seancen.

I det aktuelle tilfælde, hvor der er flere til stede i førerrummet, bl.a. fotografen, skal der i lighed med f.eks. en interviewsituation være yderligere en instruktør til stede, hvis opgave det er at gribe ind i tilfælde af, at kollegaens opmærksomhed afledes fra iagttagelsen af sikkerheden.

Iagttagelse af restriktive signaler repeteres mellem de personer, der er sikkerhedsuddannet.

Ovenstående regler er gældende for strækninger, hvor materiellet fremføres i henhold til SR. Hvorvidt de er ændret i forhold til de nye signalsystemer, aner jeg ikke.

Mvh. Ole


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRail
Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak