Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvilke matrial bruges fra Aarhus til Berlin (Generelt)

af caprani ⌂, København, 28/9 2011, 12:18 (4615 dage siden) @ thomash

Hej. Jeg er ny her:-)

Sjovt, at netop de erfaringer skribenten beskriver med IC3 næsten præcis er de selvsamme som jeg personligt har oplevet med "Fætter BR".
Min kone og jeg tog en tur til Berlin sidste år, og jeg havde egentligt set frem til at køre med BR 605 for første gang.

Sæderne var egentlig OK men det synes jeg bestemt ikke man kunne sige om støjniveauet i vognkassen. Det opfattede jeg generelt som højt, og ved visse omdrejningstal var det somom der opstod resonans, så luften nærmest rungede.

På anden klasse var indtrykket også, at pladsen virkede ret trang og indelukket, muligvis på grund af vognkassens "koniske" konstruktion i tværplan, hvilket vel afstedkommes af hensyn til læsseprofilen ved anvendelse af den indbyggede krænge-teknologi (som vi i parantes bemærket intet mærkede til anvendelsen af).

På grund af tekniske problemer med vores sæder blev vi opgraderet til 1'ste klasse, og her var problemet marginalt mindre. Sæderne var gode, men hele indretningen ret futuristisk og kølig efter min smag.

Det var sjovt at prøve, men alt ialt er det mit personlige indtryk, at jeg hellere rejser med IC3 (eller sågar IR4) til enhver tid.

Bedste hilsner........


-Klaus


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak