Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvilke matrial bruges fra Aarhus til Berlin (Generelt)

af KimC, 28/9 2011, 13:43 (4615 dage siden) @ thomash

Det er jo Worst Case du skildre der.. Sådan er det jo langt fra på alle afgange der kører med IC3..

Ifølge beregningerne skulle større atomkraftulykker også kun ske hvert 25.000 år ;)

Jeg har kørt med IC3 massere af gange, hvor der både har været korrekt skiltning i toget, og det er ankommet til tiden, og tit også før tid.

Du kører sikkert på Business! :P
Jeg er forresten en gang ankommet rettidigt med en IC3 til Fredericia. Men fordi vi skulle kobles blev dørene ikke åbnet før efter 10 minutter, og da var forbindelsestoget videre smuttet. Det var et MR tog og kunne derfor køre til tiden.
Jovist kan man være heldige med IC3. En gang skulle jeg hjem fra herning til Sønderborg. Det var før smutvejen mellem Snoghøj og Taulov. Med IC3 fra Hr til Fa, ankomst 30 minutter forsinket. Til Sønderborg var og er der kun totimers drift. Øv.
Men hov, toget til Sønderborg - bestående af IC3 holdt der endnu, selv om det skulle være kørt for 20 minutter siden, men dørene var lukkede. Jeg løb alt hvad jeg kunne, og nåede op på perronen. Toget var fyldt medpassagerer, og alle motorer var stoppet.
To sæt skulle frakobles og det ville de ikke. Lokoføreren havde opgivet instruktionsbogen, og var gået i gang med en større hammer der fik hele toget til at ryste. Han var møgsur. Heldigvis kunne dørene åbnes, så jeg kom med. Vi kom afsted efter ydreligere 20 minutter, altså ca 55 minutter forsinket. Vi kom kun til Tinglev, så gav IC3'eren op. Der blev bestilt en bus - med plads til 7 passagerer. Vi andre fik lov til at stå og vente til næste tog der - fremført af MR - ankom rettidigt en time senere.

En dag vil jeg skrive en bog om mine erindringer: "Ud og se med IC-tre". Måske andre kan følge op med: "Lad dig ikke tirre af IC-fire" ;)

Er du også sådan en person der bærer nag og er sure på folk i evigheder hvis de har gjort dig noget du ikke bryder dig om? Hvis ikke, så kom videre i dit liv og tag ud og kør med IC3 igen - who knows, det kunne jo være du fik en god oplevelse.. :)

Nej. Men jeg forventer at få den ydelse jeg har betalt for. Og i stedet oplever jeg at systemet går i udu, personalet gemmer sig bag døre med "adgang forbudt", og man bliver overladt til sig selv. Kører man på en billet der er løst for et af de regionale trafikselskaber, kan man opleve en nidkær kontrollør der brokker sig over at billetten er udløbet, fordi man lige holdt en time ude på strækningen.
Den slags har jeg ikke oplevet med X-Bus, dem er jeg skam godt tilfreds med!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB MZ1426Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak