Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvilke matrial bruges fra Aarhus til Berlin (Generelt)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 28/9 2011, 20:51 (4615 dage siden) @ Jens MO-Møller

Dennis, du har ret, IC 3 og ER 4 er nogle meget behagelige tog at være rejsende, undskyld, passager i! Behagelige sæder, lavt støjniveau og en god gang i sporet. Det eneste jeg har at kværulere over er, at man ikke må ryge tobak medens man bliver befordret rundt i landet, men det er jo ikke din skyld!! IC 3 og ER 4 er ikke verdens flotteste tog, men de er effektive, kører godt og det hele. Disse tog er nok det bedste, som DSB nogensinde har haft; selvfølgelig bortset fra MA-lyntogene, som jo var i en helt speciel klasse!!

Venlig hilsen

Jens Møller

Er der i det hele taget noget der forhindrer en levetids forlængelse på IC3?
Vognkasserne er at Aluminium. Boogierne kan udskiftes. Det samme med motorer.
Jovist, indretningen er ved at være lidt kedeligt. Måske man skulle sætte noget lyst træ på indersiderne i stedet for det nuværende grå plasticagtige finer. Sæderne kan vel også skiftes til en mere fancy model, uden at resten af toget skal skiftes.

Mit største anke ved IC3 er nok sæderne.
Jeg kan ikke sidde komfortabelt i dem, eftersom mine skuldre ligger hen over nakkestøtterne.

Derudover er det største problem vel overfyldte afgange.
Det skulle en ny sending IC3, eller eventuelt en sammenkoblings mulighed for IC3 og IC4 nok kunne klare.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak