Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Spor og sportegninger af Helsingør Havnebane. (Generelt)

af Kenneth Verting, Helsingør, 29/11 2011, 03:11 (4549 dage siden) @ Per Sørensen

Hej Per !

Jamen det var du jo. :-) ("lige her"):-D

Rart at træffe dig også, selvom du ikke lige (pt. tror jeg kun :-) )kan bidrage med noget. Men en lille kommentar i ny og næ, kan sikkert også blive til en puslebrik til min ringe viden i forhold til de dejlige super-"togtosser" jeg her er kommet i forbindelse med. Nej hvor jeg bare hygger mig her midt i min vinterferie. :-)

Jeg har fundet ud af at søge i dette forum. Bla. på ordene: Helsingør og Hornbækbanen, som gav dejlig læsning. Men tak for andre søgeideer. Dem vil jeg gå til også.

Jeg er fandt EVP og JERNBANE.DK for et par uger siden, hvor jeg brugt meget tid på at kikke masser af foto igennem. Det er dog kun en lille uges tid siden jeg fik øje på dette forum ved at læse omtalen det skulle deles i to emner, som man gik bortfra igen. (sikken et held jeg lige så det)

Med fare for at få skæld ud over jeg er væk fra min egen tråd nu. Vover jeg lige pelsen ganske kort med at fortælle, at jeg blev ganske høj, da jeg på evp.dk/kystbanen/Rungsted-Helsingør, så foto fra 1958 af Espergærde St. med det gamle spor til henstilling af godsvogne på. JEG BLEV SUPER HØJ !!for foto af det spor, samt de gamle gennemkørselsspor har jeg kikket efter i flere år uden at finde nogen. Iøvrigt en super samlende hjemmesiden, som alle fotogagrafer giver bidrag til nu.

Som gl. Espergærdedreng kom jeg en del på den station, og blev så gode venner med en portør Nielsen, at jeg fik lov til at skifte de manueltbetjente skiftespor, der gik ud til sporstopperne i hver ende, når den (vistnok)daglige ? ranger-MO kom med godsvogne til de forskellige stationer, og en sjælden gang imellem havde en vogn med, eller skulle hente en på godssporet. Jeg, en 12-13 års knægt dengang, fik også lov til ALENE...!! :-P at gå over sporene med bagagevognen med pakker til CLL vognen der var med i alle passagertog dengang. Det var jeg jo stolt af. For alle passager til modsatte perron skulle jo bruge perrontunnelen.

Nok om det nu, for når min tråd om Helsingør Havnespor er udtømt (??), så er det min plan at lave en ny om Espergærde St. Især nu hvor jeg kan se al det "guld" I andre her givet mig her.

Jeg erindre ingen Vertinger(familienavn), der har boet på de veje du har beskrevet. Men Tommy Verting er min yngste bror. Kender du ham ? Eller har du kun stødt på hans navn gennem Arne Magnussen ?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak