Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tog-DVD til de små (Generelt)

af Niekind, 20/1 2012, 19:54 (4524 dage siden)

Jeg har en knægt på snart 2 år, der nu (heldigvis) er blevet helt vild med transportmidler... traktorer, biler, fly... ja alt hvad der nu findes.

Men også tog og så tænkte jeg om der findes en DVD, der kunne være egnet for sådan en størrelse? Vi har selv en med landbrugsmaskiner, som han egentlig ikke forstår så meget af, men der er masser af herlig film med diverse landbrugsmaskiner.
Findes der noget a la dette med tog?

Tog-DVD til de små

af re20000, 20/1 2012, 20:12 (4524 dage siden) @ Niekind

Da min dreng var mindre, var det et ret godt hit, at tage ham på skødet og sidde og se nogle GMere, der buldrede op ad en bakke på Youtube. Dampere var også godt.
Går ikke ud fra, du mener Thomas og den slags.

Nold

Avatar

Tog-DVD til de små

af jhcn, Århus, 20/1 2012, 20:28 (4524 dage siden) @ Niekind

Måske dette kunne inspirere?
http://www.grimstrup.dk/

Jeg låner selv en del via biblioteket. Der kan skaffes en del hjem hvis man får sendt fra samtlige biblioteker!

God fornøjelse

--
Henrik
[image]

Tog-DVD til de små

af Niekind, 20/1 2012, 21:26 (4524 dage siden) @ Niekind

Tak for jeres input... :-)

Nej, det skal være den ægte vare så at sige. Ikke tegnefilm, dem har vi rigeligt af. :-)

Men jeg kom til at se at det firma der har udgivet den vi har om traktorer nu har udgivet en om tog: http://www.ccfilm.dk/forside.html

Men de tyske kunne også være spændende...

Ja, vi drøner også rundt på youtube og ser videoklip om tog, fly osv. Men det er nu noget andet at kunne sætte en rigtig DVD på.

Tog-DVD til de små

af Hedegaard, 21/1 2012, 09:18 (4524 dage siden) @ Niekind

Strejftog fra Grimstrup Film er spændende for både børn og voksne.
Der er relativ lidt tale i filmene, og når der endelig bliver talt, så er det i et meget tydelig og forståeligt tempo.

Hvis jeg var dig ville jeg bestille serien hjem fra nærmeste bibliotek. Den er sjælden, men hvis du kan få fat på "Jernbaneglimt fra 1990" (også udgivet af Grimstrup), så vil det klart være min første anbefaling.
Masser af klip med MZ foran IC-tog, førerumstur fra Skanderborg til Silkeborg i MR mm.

Tog-DVD til de små

af Allan Støvring-Nielsen, 21/1 2012, 09:56 (4524 dage siden) @ Hedegaard

Strejftog fra Grimstrup Film er spændende for både børn og voksne.
Der er relativ lidt tale i filmene, og når der endelig bliver talt, så er det i et meget tydelig og forståeligt tempo.

Hvis jeg var dig ville jeg bestille serien hjem fra nærmeste bibliotek. Den er sjælden, men hvis du kan få fat på "Jernbaneglimt fra 1990" (også udgivet af Grimstrup), så vil det klart være min første anbefaling.
Masser af klip med MZ foran IC-tog, førerumstur fra Skanderborg til Silkeborg i MR mm.


Dog ikke mere sjælden end at den stadig kan købes! ;-)

www.grimstrup.dk

mvh, Allan

Tog-DVD til de små

af Hedegaard, 21/1 2012, 15:11 (4523 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Hold da op.
Jeg troede den var udgået af produktion.
Dejligt :)

Avatar

Jernbaneglimt 1990

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 2/10 2012, 11:48 (4269 dage siden) @ Hedegaard

men hvis du kan få fat på "Jernbaneglimt fra 1990" (også udgivet af Grimstrup), så vil det klart være min første anbefaling.
Masser af klip med MZ foran IC-tog, førerumstur fra Skanderborg til Silkeborg i MR mm.

En 6-minutters teaser af "Jernbaneglimt 1990" kan ses her.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Jernbaneglimt 1990

af Holger Sørensen, Hedehusene, 2/10 2012, 14:45 (4268 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

youtube har fremragende bud på på bl.a. jernbanefilm. Herhjemme fornemt repræsenteret ved jvltog, henriktog og kaspertog og mange, mange flere.
Der kan findes alt fra ind- og udland i varighed fra få minutter til timevis.

Hilsen fra Holger i Hedehusene:-) ;-) :-)

Jernbanebøger

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982. Pris 340 kr.

Læs mere
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland

Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak