Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

En god historie om kundeservice og fleksibilitet (Jernbanen i dag)

af Flemming Jakielski, Rødovre, 17/4 2012, 17:34 (4411 dage siden) @ Ove N.

"Det hele startede Fredag den 9. december 2011, hvor Jan Jensen var i Århus for at rangere. Under rangeringen med Mærsk-toget brækker MZ 1453 ned. Driftsleden sender straks en ny maskine til Århus for at afhjælpe problemet. Men da erstatningsmaskinen bliver spændt på rangertrækket, brækker den også ned! Så vi måtte desværre aflyse Mærsk-løbet.

Men Jan tilbyder at bruge sin fridag Lørdag på at køre tilbage til Århus med en ny MZ og gøre arbejdet færdig. Han leverede Mærsk-trækket på havnen og tog desuden det Mærsk-tog, der skulle til Høje Tåstrup, med til Fredericia, hvor det så kunne afgå Søndag eftermiddag som særtog - og være klar til udlevering Mandag morgen, så kunden ikke kom til at lide under Fredagens uheld og aflysning".

Kilde: DB Schenker Rail Scandinavia A/S Personaleblad Marts 2012

Altså "Rettidig omhud", men denne kom Banen Hr Møller i forkøbet!

I et små filosofisk øjeblik kan man ikke lade være med at tænke på forholdene for jernbanen hvis grundfarven havde været lyseblå....;-)

Flemming j


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak