Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Esso tankvogn Museumsbanen (Generelt)

af Aabenraabanen, Kgs. Lyngby, 25/4 2012, 11:13 (4387 dage siden) @ Jakob Møller Jørgensen

Alle veteranbaner forsøger da at komme så tæt på som muligt. Men der skal også tages hensyn til det mandskab der er til rådighed. Hvis nogle vogne skulle føres tilbage til deres oprindelig udsende ville det kræve en total genopbygning af eksempel vognkassen, og undervognen. Mange vogne havde feks. olie lamper noget der heldigvis senere forsvandt. Det vil kræve så meget energi at det vil tage energi fra alle de andre projekter. Jeg mener personligt at museumsbanen gør et ordentlig stykke arbejde, bare se på alt det der er køreklart og hvilken stand det er i.

Jeg beklager hvis jeg ikke udtrykte mig tydeligt nok, så lige for at præcisere min pointe, som på på ingen måde var en kritik at Museumsbanen, eller en tanke om at tankvognen (eller andet materiel) nødvendigvis skulle føres tilbage til det oprindelige udseende, men derimod en kommentar til, at når man har valgt en given periode for vognens udseende, da at sørge for at den i forhold til denne er korrekt.

--
Mvh

Erik

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak