Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hovedbanens kapacitet (Generelt)

af Lars Kongshøj, 11/9 2012, 07:34 (4268 dage siden) @ Troldhøj

Jeg vil stadig mene at der var mest perspektiv i at flytte post-centeret et sted hen, hvor det ikke gjorde noget med så meget tung traffik ud og ind og så bruge pladsen til en ny hal til Kbh H. med hovedudgang til politi-torvet og forbindelse til den gamle Kbh H via rullende fortorv.
Hvis man ikke ønsker at rive post-centeret ned til fordel for noget arktiktonisk mere tiltalende, så kunne man sikkert med fordel bruge det meste af det til parkeringshus. Det er jo i forvejen designet til at kunne køre ind i og parkere.

Hvis man kan have spor 26, så kan man også have perroner der.

Måske forstår jeg mig ikke på postvæsenet, men det forekommer mig at der ikke er nogen grund til at have det liggende så centralt som det gør og Bernstorffgade kunne sikkert godt undvære alle lastbilerne.

Faktisk et godt forslag. Riget fattes penge, men det kunne være en god ide at placere postterminalen på Lersøen. Her er der også muligheder for at genetablere posttogene. Men hvis postteminalen frigøres helt eller delvis og der indrettes passagerfaciliteter på stedet - det er væsentligt bedre end "Station spor 26".

Mvh. Lars


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak