Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hovedbanens kapacitet (Generelt)

af UTJ, 11/9 2012, 10:32 (4276 dage siden) @ Lars Kongshøj

Jeg tror ikke du kan gøre mere ved trafikken her, ellers skal du rive Tivoli og de huse der er i Bernstorffsgade ned så der bliver plads til bilerne, man kan beskylde kommunerne for meget, men jeg tror virkelig det bliver svært, et eller andet sted skal man rive ned for at skaffe plads til den trafik,Jo eller der hvor man nu planlægger kontorbygninger på det gamle godsterræn var der måske plads til en bred vej, men det hjælper ikke jernbanen ret meget.???


Jeg skal til en lokal trafikpolitisk konference i et af regeringspartierne senere på måneden. Her skal vi diskutere Københavns trafikproblemer. Det er derfor at jeg er interesseret i problemer med kapacitetsproblemer på Kh.

Jeg tror at dit problem med biler mellem Tivoli og Hovedbanegården (Kh) løses bedst ved at grave HC Andersens Boulevard ned forbi Rådhuset og ditto plads.

Mht Kh's kapacitet kan de løses på mange andre måder end ved at se isoleret på Kh's kapacitet. Som jeg har skrevet før er det jo ikke livsnødvendigt af 4-toget ankommer til Kh. Det kunne strengt taget godt ankomme til et andet fordelingspunkt i København, hvor der kunne etableres mere plads/kapacitet.

Men du kunne jo være så fræk at foreslå at en havnetunnel bliver suppleret med en ditto jernbanetunnel - så ville der hurtigt kunne dannes et flertal (men hvad med finansieringen?), da både sort og lyserød fløj kunne få noget. En jernbanetunnel i samme forløb som en bil-havnetunnel kan nogle af de samme ting som dit Tivoli-bane-projekt og så kunne S-banen endelig blive til to adskilte systemer i Boulevard-tunnelen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak