Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hovedbanens kapacitet (Generelt)

af Troldhøj, 10/9 2012, 21:43 (4268 dage siden) @ Fysikeren

Jeg vil stadig mene at der var mest perspektiv i at flytte post-centeret et sted hen, hvor det ikke gjorde noget med så meget tung traffik ud og ind og så bruge pladsen til en ny hal til Kbh H. med hovedudgang til politi-torvet og forbindelse til den gamle Kbh H via rullende fortorv.
Hvis man ikke ønsker at rive post-centeret ned til fordel for noget arktiktonisk mere tiltalende, så kunne man sikkert med fordel bruge det meste af det til parkeringshus. Det er jo i forvejen designet til at kunne køre ind i og parkere.

Hvis man kan have spor 26, så kan man også have perroner der.

Måske forstår jeg mig ikke på postvæsenet, men det forekommer mig at der ikke er nogen grund til at have det liggende så centralt som det gør og Bernstorffgade kunne sikkert godt undvære alle lastbilerne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak