Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Hvor er det her så? - Løsning med 11 billeder (Billedegætterier)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 4/10 2012, 12:09 (4244 dage siden) @ Niels Munch

Tak tak, Niels. Jeg var ved at blive bange for at det ikke var nogen der ville kommentarer svaret :-)

[image]

Ja, der er garanteret nogen af de huse der ligger i den gade endnu ;-)
Hvis man som jernbanenørd kommer til at "gøre" Route 66, så er de viste steder oplagte mål for at kort break (så meget er der heller ikke at se, men fint det der var).

Og et af de mest maleriske steder med street running trains var vel "Death Avenue" på Manhattan.

Prøvede lige at Google stedet på maps og havner i nærheden af 10. Avenue hvor den der nedlagte højbane ligger parallelt med - når jeg har set nogle af de videoer der henvises til - bl.a. af et megalangt kultog der skramler ned igennem hovedgaden af en lille by i Pensylvania, så kan jeg sagtens forestille mig at man på et tidspunkt har villet løfte den bane op over gadeniveau.
Og når nu trafikken på banen ikke er mere, så er det da en genial løsning at lave den om til en gigantisk gang og cyklebro tværs igennem byen :-)
(Nu får jeg nok tæsk).

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik

Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak