Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sønderjyske visioner i en juletid (Generelt)

af Johnni Christensen, 26/12 2012, 14:26 (4182 dage siden) @ Fysikeren

Ja, man kan jo altid ønske ;-)

Jeg var selv ude ved Avnbøl i søndags for at få nogle billede i snevejret. Jeg kan se at hastigheden er sat ned til 75 km/t lige før kurven, men ellers mener jeg at strækningen skulle kunne klare hastigheder på 120 km/t på det meste af strækningen efter opgraderingen for nogle år siden.
Dog blev signalanlæg mv. ikke opgraderet, således at der idag maks må køres 100 km/t på strækningen. Jeg ved ikke hvad en sådan opgradering til 120 Km/t koster, men den er nok ikke helt billig - alle signaler og skilte skal til at flyttes med alt hvad det indebærer.
Toget jeg fotograferede i søndags var 45 minutter forsinket - hvis det sker med en time-model vil de kunne give meget store problemer. Toget kørte fra Sønderborg igen med 8 minutters forsinkelse, selvom det iflg. køreplanen har 45 minutters vendetid (som normalt bruges til en lettere rengøring mv.).
Når man har kørt på strækningen fra Sønderborg til Tinglev og derfra videre til Padborg, eller med tog til Tønder må jeg nok sige at der er et meget tyndt grundlag for ruter dertil, og da slet ikke til timedrift - Desværre...

Jeg ville MEGET gerne se modellen i virkeligheden, men må nok sande at det aldrig sker...

Johnni


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
Indsend billederBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak