Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

påkørsel af vildt med tog (Generelt)

af Ove, Struer, 25/1 2013, 10:20 (4133 dage siden) @ LasseG

Jeg ved ikke, om påkørsler af rådyr er særligt hyppige ved overgang fra sommertid til vintertid, og omvendt, men i den forbindelse rådes bilister i hvert fald ofte til at være ekstra opmærksomme i skumringstiden.


Den første del er en myte men det andet er rigtigt nok...
http://www.dr.dk/P1/Detektor/Udsendelser/2012/11/06100059.htm

Sådan er det jo ofte når man kommer til at kikke myter efter i sømmene. En anden kendt myte er at der bliver født flere børn ved fuldmåne eller at der bliver begået mere kriminalitet ved samme lejlighed, den holder heller ikke. Det er så også meget typisk at Falck manden her i artiklen, selvom han bliver præsenteret for fakta der modbeviser hans påstand, alligevel påstår "jamen der er nu noget om snakken" ;-) . Det illustrerer meget godt hvorfor sådanne myter kan være håbløse at udrydde.

Jeg har selv haft et par "nærved oplevelser" med rådyr men det er det heldigvis blevet ved, jeg kender et par stykker som har fået bilen grundigt molestreret (heldigvis uden personskade), det er ikke en sjov oplevelse. Som musiker kører vi tit hjem i tiden hvor det er begyndt at lysne og det er DER risikoen er stor så det er med at være vågen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak