Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Udformning af hækken (Generelt)

af steen møller jensen, 6/2 2013, 22:33 (4115 dage siden) @ Gert

jeg vil sige at d´herrer er ikke helt ved siden af .. nu har jeg selv været færgematros på storebælt i sin tid ( dog på bilfærgerne) og det er rigtigt nok de 3 ic færger blev i sin tid udstyret med den hæk af den primære årsag at den skulle indgå i et krigs beredskeb som minelæggere.. man skal jo så også huske at de blev bygget i en tid hvor man nok så lidt anderledes på hvad der var af farer omrking os.. de havde faktsik flere steder ved overfarten øgenavnet danmarsk største minelæggere , jeg var der i godt 3 år mod slutningen af tiden så der er i nyerere tid jeg har været der .. men har fået forklaret af ældre kollegaer at man til op efter 90´faktisk værnede meget om den hemmelighed at de var en del af krigs beredskabet . og har arbejdet sammen med kollegaer der har været med til øvelser hvor man riggede dækket op til denne funktion .. så det er ikke helt ved siden af...

he he og ojk . du ved jo nok når de tre værn så skulle lære at være rigtige søfolk så spurgte se os i handelsflåden til råds :-D :-D :-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak