Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Præsentation af IC-færgerne - M/F Dronning Ingrid (+3 fotos) (Generelt)

af Niekind, 11/2 2013, 07:43 (4111 dage siden) @ Niels Munch

Åh ja.... nu husker jeg denne anordning på bilfægerne.

Der var nu også en særlig stemning på de gamle bilfæger. Jeg kan tydeligt huske øverste vogndæk på den, der var godt nok ikke højt til loftet der. :-) Jeg kan også huske man blev ledt fra borde af de her lamper, men de blav da ikke brugt de sidste år??? og var det ikke også kun "Knudshoved", Sprogø" og "Arveprins Knud" der havde dem? Havde "Romsø" også??
Så kan jeg også tydeligt huske lyden af trykluftdørene der første op til salonerne og lyden af de mange passagerer der stampede i trapperne op mod salonerne.

Jeg kan også tydelig huske spændingen som barn, når man kørte hen over Fyn eller Sjææland, var det nu hyggelige "Sprogø", den noget ombyggede "Knudshoved", den evigtsejlende "Arveprins Knud" eller "moderne" "Romsø"... jeg kan desværre ikke huske "Halsskov" rigtigt.

Også stemningerne i de to havne... "Spor 7, 8, 9 og 10 bedes gøre klar til ombordkørsel om få minutter!!" lød det i højtalerne, mens man sad og ventede i bilerne. Altid spændende hvilke baner der kunne komme med, når man havde "taget chancen".... altså uden pladsreservation.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak