Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Jernbanemuseets oprydningsprojekt - listen v2 (Generelt)

af mss ⌂, 19/12 2013, 00:41 (3801 dage siden) @ steen michelsen

Synes jeg husker, at der også stod en FE muligvis 4925 på stykket efter malerværkstedet, er den ikke også datid nu ? Kiggede lige Jernbanens liste over FE er igennem der står JBM som ejer af 4922,4925,4926,4929 og den køreklare 4930. Kunne forestille mig, at en eller flere af de først nævnte for længst er gået til de evige jagtmarker ?

Med hensyn til oprydningen, synes jeg, ikke der er så meget at græde over, andre end BHS en. DET er den sidste, og er i min optik et klenodie, køn er den ikke, sæderne er ej heller rare, at sidde i, asbest er der sikkert også rigeligt af, men det er museets sidste mulighed for, at bevare den klassiske MO styrevogn, som var rigtigt mange menneskers rejsemulighed gennem temmelig mange år. Asbesten skal fjernes, og det koster, uanset hvad, men hvorfor ikke sætte den i stand, med løse borde og stole så museet også kan tilbyde en udflugtsvogn med deres MO er ? Den nævnte restaurering, vil helt sikkert kun koste en brøkdel af hvad sovevogn og spisevogns projekterne har kostet og hvis man så i første omgang undlader at reetablere styremuligheden, ja så var det helt sikkert til, at have med, at gøre.

Ja det er trist, endnu et markant køretøj der opgives :-(

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak