Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanemuseets oprydningsprojekt (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 16/12 2013, 19:53 (3802 dage siden) @ Filip Gram

Filip Gram:

Nu var jeg lidt træt af at høre alles gisninger om indholdet i museumsloven, så jeg tog mig tiden til at læse den og som jeg ser det er din kritik ubegrundet. Museumsloven giver mulighed for at genstande sælges fra til ikke-museer, det skal bare godkendes at kulturministeriet. - Hvad er problemet?


------------

evp:

At man skulle tro, at de/museerne ikke ved det - det nævnes i det mindste ikke (sjældent om overhovedet) -og jeg har kun set destruktion som enden på effekternes tilværelse.

"(...) og som jeg ser det er din kritik ubegrundet." Så må vi andre jo håbe, at Du har læst og forstået loven rigtigt.

Filip Gram:

Håb du bare løs...
Selvom muligheden ligger indenfor lovens rammer, er det jo ikke sikkert at museerne vælger den løsning, men jeg vil da anbefale dig at læse museumsloven igennem: Det gør det noget nemmere at føre en saglig dialog med museerne, hvis man vil forsøge at sikre sig noget af det, der ellers bliver kasseret. - Og hvem ved, måske kender de ikke muligheden selv?

-------------

evp:

. . . og det var vel egenligt også det, jeg skrev ! ! !

Hvis jeg som jernbaneinteresseret ikke er helt bekendt med alle museumslovens detailler, kan jeg måske trøste mig med, at heller ikke alle i museumsverdenen er det:

[image]
[image]
[image]

Erik V. Pedersen
www.evp.dk

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Lokomotivet Årsskrift 2023

Lokomotivet Årsskrift 2023. Pris 460 kr.

Læs mere

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak