Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hovedgård station (Jernbanen i dag)

af ThomasTT, 23/4 2014, 14:25 (3656 dage siden) @ Niels Bak

Jeg mener ideerne kommer fra nogle langsigtede planer fra flere kommuner i fællesskab med flere stop gennem Holstebro og i øvrigt også Ringkøbing og Skjern og måske flere andre byer.

Jeg tror du er alt for konservativ. Det her er jo langsigtede ting, og der skal også væren en vis byudvikling for at det realiseres men herefter er det jo ikke meget anderledes end metro i København eller letbane i Aarhus. Tidstabet er minimalt, da toget jo næppe ligefrem høvler afsted med topfart de steder og mange vil komme tættere på stationen. Alt efter omstændighederne vil der selvfølgelig både være stop-tog og mere direkte tog, som der allerede er i dag.

Men potentialet for banen er bare meget større i fremtiden. Det er det omvendte af 1930 erne. Alene Gødstrup sygehus, som bare et eksempel, 4000 arbejdspladser og flere 100.000 andre besøgende. Det gør jernbanen relevant for den der bor i det sydlige Holstebro, men ikke, hvis man skal 5 km til stationen.

Jeg opfatter ikke trafikstyrelsen som specielt relevant i denne sammenhæng, da de her ting ligger længere ude i fremtiden end deres beregninger. Jeg ser således heller ikke noget forkert i de nævnte lukninger på Vestfyn, da man ikke kan ignorere de nuværende forhold aht. virkeligheden med nye baner om 10 år.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak