Made in copyshop China.......... (Generelt)
Jeg formoder at såfremt det stod til togindustrien så ville den gerne prøve kræfter med de lange distancer på passagerområdet. Her kommer hoteltoget nok i spil.
Der kører i forvejen hoteltog bl.a. mellem Paris og Moskva via Berlin og Nice - Moskva via Wien.
Bombardiers Zefiro findes også som nattog.
Men hvad siger politikerne? Kunne godt forestille mig at der er mange nationale hensyn der skal tages.
Afhængig af lande skal der nok også tages økonomiske hensyn. En økonomisk ulempe ved nattog er deres lave udnyttelsesgrad forstået på den måde, at de kun benyttes på få afgange og har mindre kapacitet end tilsvarende vogne med siddepladser.
Anlæg af banen igenem ørken, ustabile områder, en storm kan vælte et tog ude i ingenting - her tænker jeg på naturen - ligesom politiske ustabile områder.
Ørkener må bl.a. arabiske lande og USA forsøge sig med. De fleste politiske ustabile områder har jernbanenet i forvejen.