Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Made in copyshop China.......... (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 22/7 2014, 18:30 (3566 dage siden) @ Kuscheltier58

Jeg formoder at såfremt det stod til togindustrien så ville den gerne prøve kræfter med de lange distancer på passagerområdet. Her kommer hoteltoget nok i spil.

Der kører i forvejen hoteltog bl.a. mellem Paris og Moskva via Berlin og Nice - Moskva via Wien.
Bombardiers Zefiro findes også som nattog.

Men hvad siger politikerne? Kunne godt forestille mig at der er mange nationale hensyn der skal tages.

Afhængig af lande skal der nok også tages økonomiske hensyn. En økonomisk ulempe ved nattog er deres lave udnyttelsesgrad forstået på den måde, at de kun benyttes på få afgange og har mindre kapacitet end tilsvarende vogne med siddepladser.

Anlæg af banen igenem ørken, ustabile områder, en storm kan vælte et tog ude i ingenting - her tænker jeg på naturen - ligesom politiske ustabile områder.

Ørkener må bl.a. arabiske lande og USA forsøge sig med. De fleste politiske ustabile områder har jernbanenet i forvejen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak