Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC4 rapport for januar 2015 - alternativer - (Generelt)

af Jakob N, 21/2 2015, 21:52 (3352 dage siden) @ Gæst

selv om alle togleverandører har fortalt, at de kan levere ganske brugbare alternativer indenfor to år.

Som uvidende ikke-nørd, må jeg spørge om hvilke øjeblikkelige alternativer, der findes til IC4, såfremt passagerkapacitet, driftshastighed og længde skal stemme nogenlunde overens?

Først må man vel gøre sig klart hvad man mener med alternativer og "nu". Der kører ikke ret mange IC4 sæt ad gangen. IC4 kører fortsat kun som enkelte togsæt og ikke to sammen som var planen til Kalundborg, hvor der er behov f.eks. Ved ottetiden fra københavn. Man kan godt lade IC4 kører videre på det niveau de er nu uden at arbejde på forbedringer, der først vil slå i gennem om et eller to år og uden at vedligeholde alle togsæt, - nøjes med det antal der er behov for/ bruges nu. -

Alternativer
Stadler har leveret Flirt til Sverige på ca et år, de laves også som diesel og har åbnet en fabrik i hviderusland, så måske kan de gøre det igen.
http://www.stadlerrail.com/en/news/2014/10/18/stadler-produces-first-intercity-for-swed...

Hitachi leverer i UK, ret hurtigt og meget pålideligt. (22 mil km mellem fejl) ( er det tusind gange bedre end IC4?)
http://www.hitachirail-eu.com/class-395-high-speed_43.html
http://www.hitachirail-eu.com/class-465-networker-_44.html

Der er sikkert også flere men jeg har ikke gennemsøgt den anden liste efter hurtig levering.
Mvh Jakob


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak