Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad er der sket med ME 1503? (Jernbanen i dag)

af Jørgen Pagh Jensen, 14/4 2015, 19:36 (3300 dage siden) @ Coenen-Bache

Hold da op, hvor kan en diskussion udvikle sig i uventede retninger. Jeg startede såmænd bare med at være nysgerrig på, om nogen måske vidste, hvad ME 1503 har været ude for. Nogle gange er der jo nogen, der har oplysninger om det mest utrolige. Nå, det var der så ikke denne gang.

Til gengæld blev det så et spørgsmål om det var pinligt for DSB at køre med skrammet materiel, eller endnu værre, hvis man aflyser tog pgra ridser. Det er en meget relevant diskussion, som nogen måske ved noget relevant om? Jeg ved da i hvert fald, er der kan være overvejelser hos S-tog om, hvorvidt de skal lade graffiti-hærgede vogne indgå i driften eller ej.

Nå, men man kan også jo diskutere, om nørder har humor, om det er passende med bøvede svar på et relevant spørgsmål. Det mener jeg absolut, at det er. Altså passende, for nørderi må aldrig være humorforladt. Og når jeg selv skriver, at nogen måske har været meget vrede på den, så er det vel OK at køre lidt ud af den (fjollede) tangent.

Det eneste, jeg slet ikke orker er mavesure politiske betragtninger i retning af: Grunden til, at tingene er så og så dårlige, er fordi de inkompetente politikere kun vil mele deres egen kage, flå os i skat og sende pengene ud af landet osv. Det er heldigvis et stykke tid siden, at vi har set den slags indlæg.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak