Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

600 meter godstog 11. juni 2015 Aalborg-Aalborg Øst (Generelt)

af ASN @, 22/5 2015, 18:47 (3262 dage siden) @ L.H. Jensen

Gaaaaaaab!

Det er da imponerende at noget overhovedet kan lade sig gøre hos MHVJ og Arriva......!

Allan

Kære Thomas (m.fl.)!

Det vil næppe komme som nogen overraskelse, at jeg - med henvisning til mange års erfaringer med den slags drømme-udmeldinger - vil udtale: Jeg vll se det, før jeg tror det, og selv da, vil jeg forbeholde mig retten til ikke at tro på det!

Sidst man i lidt større omfang forsøgte med gods på Østhavnsbanen, kunne man også prale af voldsomt lange godstog, men de fleste vogne var tomme fladvogne - i begge retninger. Så det stoppede selvfølgelig på et tidspunkt.

Det lykkes ikke at få nogen til at drive den nye terminal i Esbjerg, det lykkes ikke at få nogen til at drive den i Hirtshals, så hvem tror dog på, at det skulle kunne lade sig gøre at få en fornuftig forretning ud af at drive den på Østhavnen i Aalborg, der om muligt ligger endnu mere driftsteknisk håbløst end de andre?

Nej, de lange godstog, som sikkert nok skal komme til at rulle en gang eller to, er blot et alibi for at bruge penge på renoveringen af banen, der igen blot er et middel til at opretholde havnens status. Så efter sommerferien falder der atter ro over tingene, og godset kører videre, som det hele tiden har gjort - det vil jeg godt holde en stor pose nyvaskede økologiske gulerødder på ...

Men Limfjordsbanen får nu atter mulighed for at køre veterantog på banen, og det er da i sig selv værd at kippe med flaget for - tillykke med det; så er pengene trods alt slet ikke brugt forgæves!

mvh
LH
(realist)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB

I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.

Læs mere

Jernbanebøger

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak