Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

600 meter godstog 11. juni 2015 Aalborg-Aalborg Øst (Generelt)

af Stephan Aller, 9/6 2015, 19:05 (3246 dage siden) @ L.H. Jensen

I følge Midt-Vest Avis 20. maj 2015 ventes det første godstog til Aalborg havn at køre 11. juni 2015. Det oplyses samtidig, at godstoget vil være 600 meter langt.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort


Kære Thomas (m.fl.)!

Det vil næppe komme som nogen overraskelse, at jeg - med henvisning til mange års erfaringer med den slags drømme-udmeldinger - vil udtale: Jeg vll se det, før jeg tror det, og selv da, vil jeg forbeholde mig retten til ikke at tro på det!

Sidst man i lidt større omfang forsøgte med gods på Østhavnsbanen, kunne man også prale af voldsomt lange godstog, men de fleste vogne var tomme fladvogne - i begge retninger. Så det stoppede selvfølgelig på et tidspunkt.

Det lykkes ikke at få nogen til at drive den nye terminal i Esbjerg, det lykkes ikke at få nogen til at drive den i Hirtshals, så hvem tror dog på, at det skulle kunne lade sig gøre at få en fornuftig forretning ud af at drive den på Østhavnen i Aalborg, der om muligt ligger endnu mere driftsteknisk håbløst end de andre?

Nej, de lange godstog, som sikkert nok skal komme til at rulle en gang eller to, er blot et alibi for at bruge penge på renoveringen af banen, der igen blot er et middel til at opretholde havnens status. Så efter sommerferien falder der atter ro over tingene, og godset kører videre, som det hele tiden har gjort - det vil jeg godt holde en stor pose nyvaskede økologiske gulerødder på ...

Men Limfjordsbanen får nu atter mulighed for at køre veterantog på banen, og det er da i sig selv værd at kippe med flaget for - tillykke med det; så er pengene trods alt slet ikke brugt forgæves!

mvh
LH
(realist)


Så længe du ikke ved mere om dette projekt end det du overfor giver udtryk for, bør du nok afholde dig fra at komme med så forkerte og mavesure udmeldinger som du gør.

Jeg er en del af dette projekt og betragter mig selv som realist - men om dette projekt har jeg tydeligvis mere viden end du har!

Stephan Aller.


"Mavesurt", nuvel - det er nok en strid om ord. Men uanset din "mere viden", som jeg ikke har den ringeste grund til at betvivle, er der intet som helst af det, jeg har skrevet, som du kan påstå er "forkert"; kun fremtiden kan vise, om jeg ta'r fejl, og skulle det være tilfældet, ville det da såmænd glæde mig ubeskriveligt.

Lad os nu se - foreløbig er der jo rent faktisk i pressen (som bevares, ikke altid har fået rigtigt fat i tingene) kun bebudet et meget begrænset antal tog, men her er man måske også bare "mavesure" ...? ;-)

vh
LH

Nu er der skrevet kontrakt om væsentligt flere tog end du omtaler i dit indlæg. Dette er blot en af detaljerne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak