Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hovedgård-Hasselager og Kattegatforbindelsen (Trafikpolitik)

af Jakob Nielsen, 7/7 2015, 23:24 (3217 dage siden) @ TorstenPedersen

Størst risiko er der vel for at udskyde et enkelt af projekterne ud mellem Aarhus og odense. Næppe Vestfyn, men måske vejle-fjord broen eller hovedgård.

Hovedgård kræver afklaring af Kattegatbroprojektet.

Det er da vist en forudsætning, du selv har opstillet?


Kattegatforbindelsen kræver anlæg af ny bane mellem brofæstet på den jyske side og Århus. En del af den bane kan indgå i en ny forbindelse Århus - Hovedgård. Dertil kommer bane brofæstet - Hovedgård for trafik mod Horsens og Vejle som flere har foreslået.

F.eks.
link

Du får det til at lyde som om banen Hovedgård-Hasselager på en eller anden måde er afhængig af Kattegatforbindelsen.

Ja, det er den rent geografisk, som jeg forsøgte at forklare.

Det er den ikke.

Men det burde den være, som jeg forsøgte at forklare.

Den er et særskilt delprojekt i Togfonden DK og finansieres af denne.

Og det burde den ikke, eftersom Kattegatforbindelsens skæbne ikke er afgjort.

Jo, hvis man vil bygge Kattegatforbindelsen er det med at lave alle de rantable forbedringer man kan, så hurtigt som muligt, for at få råd til at bygge kattegatforbindelsen. Man bør også sikre at den trafik som skal benytte forbindelsen er begyndt at vokse inden den bliver færdig.
Så gennemfør timeplanen med to timer kbh - aarhus før vi går i gang med en time via kattegat. Desuden skal der stadig hurtige tog til Odense og Hamborg.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MX1016
Hedeland Veteranbanes lokomotiver
Hedeland Veteranbanes lokomotiver

Her er en oversigt over alle smalsporslokomotiver (damp, benzin og diesel) tilhørende Hedelands Veteranbane (Industribaneklubben). Listen er forsynet med links til lokomotiverne i Jernbanen.dk´s database, hvor data og billeder kan ses.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak