Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Toget er langsommere i dag end for 50 år siden (Generelt)

af Ove Nygaard, 28/7 2015, 10:04 (3195 dage siden) @ Niels Bak

Der er strengt taget ikke noget galt med artiklens fakta. Man sammenligner bare det man vil sammenligne og gør det så til en generel tendens. Og det er altså i det her tilfælde tendentiøst.

Om de ikke har fanget den i DSB's presseafdeling, om de ikke er blevet orienteret (og ikke har spurgt) om at det vil blive sat ind i en generel sammenhæng ud over den konkrete forbindelse fra Nyborg, eller om de perspektiverende svar blot er sorteret fra er ikke til at vide. Så det er muligt det er halvsjusket svaret fra DSB's side, men selve artiklens præmis skal man være mere end almindelig udygtig for at lave ved en fejl (og ja, jeg er slev journalist)

Svaret fra DSB's side er tidligere kommenteret i denne "tråd":

Toget er langsommere i dag end for 50 år siden (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen , Godsbanen i Aalborg, spor 43-44, tirsdag 21. juli, 2015, 11:10 (7 dage siden) @ L. Krüger

Sammenligningen er jo kun brugbar, hvis standsningmønstene er ens.

I 1964 brugte lyntoget Aros (L17, afgang Fa 10.29) 1 time og 18 minutter på, at køre strækningen fra Fredericia til Aarhus, med standsning i Vejle, Horsens og Skanderborg.
I dag bruger et lyntog (L19, afgang Fa 10:38) med samme standsningsmønster 1 time og 1 minut.

Lødig argumentation. Beskæmmende, at den såkaldte DSB chef ikke havde forberedt tilsvarende argumentation.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

--


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak