Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

TEE Merkur over Padborg. (Generelt)

af Stig Lund-Hansen @, 15/1 2016, 17:01 (3029 dage siden)

Er der nogen der ligger inde med observationer eller billeder, de vidst nok få gange, Merkur kørte over Padborg pga. lavvande, storm, uheld eller lign. i Rødby eller Tyskland.

TEE Merkur over Padborg. DB-køreplan

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 16/1 2016, 14:03 (3028 dage siden) @ Stig Lund-Hansen

Er der nogen der ligger inde med observationer eller billeder, de vidst nok få gange, Merkur kørte over Padborg pga. lavvande, storm, uheld eller lign. i Rødby eller Tyskland.

Hej Stig,
denne her stod i reolen og ventede bare på dit spørgsmål:

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.

TEE Merkur over Padborg.

af Georg Schmidt, 17/1 2016, 10:58 (3027 dage siden) @ Stig Lund-Hansen

Billeder af Tee 34/35 i Jylland-Fyn er nok en mangelvare, men man kan vel kalde nedenstående en "officiel observation".

[image]
Toglederen i Århus beder tog omlagt 34 lørdag den 3/1 1976 om at standse ekstraordinært i Tinglev. Der fandtes faste toganmeldelser toglederen kunne sætte i værk hvis Rødby-Puttgarden måtte aflyse, og de internationale tog skulle via Storebælt.

Den 3/1 1976 bevægede et stormcentrum på ca. 965 hPa sig hurtigt henover Midtjylland fra vest til øst, og det gav storm i det sydlige Danmark og også en del sne andre steder med togforsinkelser til følge. Vejrstationen Vestermarkelsdorf der ligger lidt vest for Puttgarden meldte vindstød op til 34 m/s hvilket er orkan. Det var også galt med vandstanden ved Ribe og Tønder hvor nogle beboere i udsatte områder var evakuerede i nogle timer, men vandstanden faldt heldigvis hurtigt.

Mvh
Georg

TEE Merkur over Padborg.

af jmp ⌂, Vejle, 17/1 2016, 13:16 (3027 dage siden) @ Georg Schmidt

Jeg spottede, helt tilfældigt, i Fredericia 03.01.1976.

Et af dagens tog var Nord Express, Paris Skandinavien Express og Holland Skandinavien Express samlet i et tog med oprangering:

MY 1106 ind
DB BDüm
DB Büm
DB Büm
DB ABüm
NS Post
DSB B 333
DB ABüm
DB Büm
SNCF Bcx
SNCF Bcx
SNCF AB
SNCF B
SNCF ODS
MY 1142 ud

Der mangler helt sikkert nogle "kupe"-cifre i de franske litraer -- jeg var ikke 100% omhyggelig den gang.

Jeg var der desværre ikke til Merkur, og nej, på det tidspunkt havde jeg ikke fået mit første kamera endnu.

Jan

ContecRail
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak