Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Fårvang station skal sælges (Generelt)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 26/2 2016, 21:55 (2996 dage siden)
redigeret af T. Rithmester, 26/2 2016, 22:08

Jeg kom i dag igennem Fårvang og kunne konstaterer, at børnehaven som tidligere havde til huse i bygningerne, har forladt dem.
Så nu ønsker Silkeborg kommune at sælge bygningen, pris 695.000 kr.
Man er igang med en vis oprydning i området, bla. er et stort træ ved varehuset blevet fældet for nyligt. Ligeledes opsættes der hegn ved hovedbygningen.
@TBN: Du er velkommen til at gøre brug af billederne hvis du ønsker det.
Udbudsmaterialet kan pt. downloades her men da tidsfristen var 2. feb. 2016 forsvinder det sikkert inden længe ;-)
En ejendomsrapprt findes endnu også som download


[image]Fårvang station set fra gadeside i retning mod Laurbjerg, 26. feb. 2016 (thr)

[image]Fårvang station set fra sporside i retning mod Laurbjerg, 26. feb. 2016 (thr)

[image]Hovedbygningen på Fårvang station set fra sporside i retning mod Laurbjerg, 26. feb. 2016 (thr)

[image]Fårvang station set fra sporside i retning mod Silkeborg, 26. feb. 2016 (thr)


[image]Varehuset på Fårvang station set fra sporside i retning mod Silkeborg, 26. feb. 2016 (thr)

[image]Station til salg, der står intet om bygningen på URL'en, så måske bygningen er solgt, 26. feb. 2016 (thr)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Avatar

Fårvang station skal sælges - tak

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 26/2 2016, 22:10 (2996 dage siden) @ T. Rithmester

@TBN: Du er velkommen til at gøre brug af billederne hvis du ønsker det


Kære Thomas

Mange tak! Det vil jeg gøre. Alle billeder (uanset optagelsestidspunkt) fra Laurbjerg-Bramming (og "mine" andre strækninger) har min interesse og vil blive bragt på www.laurbjerg-bramming.dk m. fl.

Mit største problem p. t. er at finde tid til at uploade alle de billeder, som venlige fotografer, jernbanehistorikere o. s. v. giver mig lov til at vise. Men jeg finder forhåbentlig tid dertil på et tidspunkt.

Indtil da: Tak til dig og til alle andre venlige lidelsesfæller.

Bedste hilsner

Thomas

MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak