Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 30/5 2016, 12:56 (2888 dage siden)

Hermed et par friske billeder fra anlæggelsen af den nye Køge-Ringsted bane.

[image]

[image]

[image]

[image]

--
[image]

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af Trainguy, 30/5 2016, 14:12 (2888 dage siden) @ Tommy Nilsson

Nu spørger jeg nok dumt, men hvorfor en ny bane mellem Køge og Ringsted?? Er det i forbindelsen med Femern forbindelsen, eller bare så man hurtigere kan komme mod vest fra Køge eller omvent??

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af Niels Munch, 30/5 2016, 14:20 (2888 dage siden) @ Trainguy

Nu spørger jeg nok dumt, men hvorfor en ny bane mellem Køge og Ringsted?? Er det i forbindelsen med Femern forbindelsen, eller bare så man hurtigere kan komme mod vest fra Køge eller omvent??


Læs f.eks. her: http://www.bane.dk/visModulbeholder.asp?artikelID=17739 .

V.h.
Niels

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 31/5 2016, 10:38 (2887 dage siden) @ Niels Munch

Nu spørger jeg nok dumt, men hvorfor en ny bane mellem Køge og Ringsted?? Er det i forbindelsen med Femern forbindelsen, eller bare så man hurtigere kan komme mod vest fra Køge eller omvent??

Læs f.eks. her: http://www.bane.dk/visModulbeholder.asp?artikelID=17739 .

V.h.
Niels

Hej

Tak for billederne til Tommy og tak til Niels for linket, jeg synes særlig godt om at det er en vigtig del af forbindelsen mellem Helsinki og Valetta, vil der mon blive oprettet nye jernbanefærgeforbindelser i den anledning ? :-D

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af gaest, 31/5 2016, 11:29 (2887 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Tak for billederne til Tommy og tak til Niels for linket, jeg synes særlig godt om at det er en vigtig del af forbindelsen mellem Helsinki og Valetta, vil der mon blive oprettet nye jernbanefærgeforbindelser i den anledning ? :-D

Genoplivning af Maltas jernbanenet, interessant. Der skal da mindst en fast forbindelse til!

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 1/6 2016, 12:12 (2886 dage siden) @ gaest

Tak for billederne til Tommy og tak til Niels for linket, jeg synes særlig godt om at det er en vigtig del af forbindelsen mellem Helsinki og Valetta, vil der mon blive oprettet nye jernbanefærgeforbindelser i den anledning ? :-D


Genoplivning af Maltas jernbanenet, interessant. Der skal da mindst en fast forbindelse til!

Hej

Spørgsmålet melder sig umiddelbart, får man flere EU-penge til et projekt hvis det omfatter flere lande, det kunne give mening når både Finland og Malta nævnes i denne forbindelse.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen

Spørgsmålet "chercher la femme" er jo blevet til "chercher le couronne" i vore dage!

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af steenth, 1/6 2016, 14:07 (2886 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Tak for billederne til Tommy og tak til Niels for linket, jeg synes særlig godt om at det er en vigtig del af forbindelsen mellem Helsinki og Valetta, vil der mon blive oprettet nye jernbanefærgeforbindelser i den anledning ? :-D


Genoplivning af Maltas jernbanenet, interessant. Der skal da mindst en fast forbindelse til!


Hej

Spørgsmålet melder sig umiddelbart, får man flere EU-penge til et projekt hvis det omfatter flere lande, det kunne give mening når både Finland og Malta nævnes i denne forbindelse.

EU har i 1980'erne defineret veje og baner, som tilhører det Transeuropæiske Transportnetværk (Trans-European transport networks, TEN-T) Og projekter i på dem kan søge tilskud.

Mvh
Steen

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af Niels Munch, 31/5 2016, 11:34 (2887 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Jeg glæder mig også til at kunne tage toget til Valletta, der ikke har haft jernbane siden 1931!

M.v.h.
Niels

Avatar

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af Ove Nygaard, 1/6 2016, 16:54 (2886 dage siden) @ Niels Munch

Jeg glæder mig også til at kunne tage toget til Valletta, der ikke har haft jernbane siden 1931!

M.v.h.
Niels

Hej Niels.

Ja, den gang kunne man oven i købet køre "med Rabat"!:-D

d&v

Ove af Erritsø

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af Niels Munch, 1/6 2016, 18:47 (2886 dage siden) @ Ove Nygaard

Ja, den gang kunne man oven i købet køre "med Rabat"!:-D


Kære Ove,

Du får din Rabat med det samme:

[image]The Malta Railway, Museum Station i Rabat (Mdina), juni 2003 (nm).


[image]
Niels

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af Henrik Winther Andersen, 31/5 2016, 16:18 (2887 dage siden) @ Niels Munch

Overraskelse så meget for mig. I Københavnområde sner det:-D så meget.

Avatar

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 22/11 2016, 21:44 (2712 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hermed et par friske billeder fra anlæggelsen af den nye Køge-Ringsted bane.

[image]

[image]

[image]

[image]

--
[image]

Avatar

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 1/4 2017, 15:14 (2582 dage siden) @ Tommy Nilsson

Der arbejdes stadig på Køge-Ringsted banen.

[image]

--
[image]

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af Johnni Christensen, 1/4 2017, 15:16 (2582 dage siden) @ Tommy Nilsson

Er det telen der snyder, eller er der en bule lige efter kurven?

Johnni

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af Niels Munch, 1/4 2017, 16:51 (2582 dage siden) @ Tommy Nilsson

Sporlægningen på Køge Nord er som bekendt færdig, og siden sidst har man rejst nogle af de søjlefundamenter, der skal bære stationsrøret tværs over det hele:

[image]Køge Nord, set nordpå fra den nye cykel-/gangbro ved Ølsemaglevej, 01.04.2017 (nm).

Langt ude, under overføringen for Egedesvej, stod en belgier og puttede sig.


M.v.h.
Niels

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af Ricky jørgensen, 1/4 2017, 17:13 (2582 dage siden) @ Niels Munch

Og stationen er allerede ramt af graffiti. SYNDT!

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 1/4 2017, 19:07 (2582 dage siden) @ Niels Munch

Sporlægningen på Køge Nord er som bekendt færdig, og siden sidst har man rejst nogle af de søjlefundamenter, der skal bære stationsrøret tværs over det hele:

[image]Køge Nord, set nordpå fra den nye cykel-/gangbro ved Ølsemaglevej, 01.04.2017 (nm).

Langt ude, under overføringen for Egedesvej, stod en belgier og puttede sig.


M.v.h.
Niels

En belgier fra Luxembourg ;-)

Mvh Jørgen :-)

Avatar

Nye billeder fra Køge-Ringsted banen

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 25/5 2017, 10:24 (2528 dage siden) @ Tommy Nilsson

Støjvolden ved rastepladsen Kongsted kan måske blive et godt train-spotter sted - afhængig af, hvor mange køreledningsmaster der bliver sat op.

[image]

[image]

--
[image]

ContecRail
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak