Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Fortiden lever i Thyregod (Jernbanen i dag)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 19/4 2017, 18:40 (2564 dage siden)

Ved et besøg i Thyregod i eftermiddag, kan jeg konstaterer at fortiden lever fint i Thyregod :-)

[image]Stationsskilt i Thyregod, 19. april 2017 (thr)

[image]Et nyt stationsskilt findes dog også i Thyregod, 19. april 2017 (thr)

[image]De sørgelige rester af et led indtil det tidligere læsseområde i Thyregod, 19. april 2017 (thr)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Avatar

Fortiden lever i Thyregod

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 19/4 2017, 19:30 (2564 dage siden) @ T. Rithmester

Ved et besøg i Thyregod i eftermiddag, kan jeg konstaterer at fortiden lever fint i Thyregod :-)

[image]Stationsskilt i Thyregod, 19. april 2017 (thr)


Kære Thomas

Synlig DSB-ledelse i det midtjyske er en mangelvare. Dejligt, at du kan få øje på de kvalitetsbrist, som den lokale ledelse ikke kan få øje på.

Bedste hilsner

Thomas

Fortiden lever i Thyregod

af Lars, 19/4 2017, 19:36 (2564 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ved et besøg i Thyregod i eftermiddag, kan jeg konstaterer at fortiden lever fint i Thyregod :-)

[image]Stationsskilt i Thyregod, 19. april 2017 (thr)

Kære Thomas

Synlig DSB-ledelse i det midtjyske er en mangelvare. Dejligt, at du kan få øje på de kvalitetsbrist, som den lokale ledelse ikke kan få øje på.

Bedste hilsner

Thomas


I må vist have rigtig god tid til at tusse rundt.

Mon ikke jernbanen har andre og vigtigere ting at se til, end om typografien på små landstationers perronskilte er helt up to date efter designmanualen. :-D

--
mvh
Lars
Esbjerg

Avatar

Fortiden lever i Thyregod

af T. Rithmester ⌂, Struer, 20/4 2017, 23:15 (2563 dage siden) @ Lars

Ved et besøg i Thyregod i eftermiddag, kan jeg konstaterer at fortiden lever fint i Thyregod :-)

[image]Stationsskilt i Thyregod, 19. april 2017 (thr)

Kære Thomas

Synlig DSB-ledelse i det midtjyske er en mangelvare. Dejligt, at du kan få øje på de kvalitetsbrist, som den lokale ledelse ikke kan få øje på.

Bedste hilsner

Thomas

Mon ikke jernbanen har andre og vigtigere ting at se til, end om typografien på små landstationers perronskilte er helt up to date efter designmanualen. :-D


Det har den helt sikkert ;-)
Men derfor synes jeg stadigvæk at det er hyggeligt, når man rundt omkring støder på ting som er anderledes end det måske burde være :-)
Så for min skyld behøver de ikke sætte det store maskineri i gang for at få udskiftet skiltet.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Fortiden lever i Thyregod

af Jens V, 21/4 2017, 10:35 (2562 dage siden) @ T. Rithmester

Ved et besøg i Thyregod i eftermiddag, kan jeg konstaterer at fortiden lever fint i Thyregod :-)
[image]Stationsskilt i Thyregod, 19. april 2017 (thr)


Mon ikke jernbanen har andre og vigtigere ting at se til, end om typografien på små landstationers perronskilte er helt up to date efter designmanualen. :-D

Det har den helt sikkert ;-)
Men derfor synes jeg stadigvæk at det er hyggeligt, når man rundt omkring støder på ting som er anderledes end det måske burde være :-)


Det ses såmænd ikke kun på de "små" steder...:

[image]

:-)

Avatar

Fortiden lever i Thyregod

af Futfar, Kajerød, 21/4 2017, 16:45 (2562 dage siden) @ Lars

Nu ikke så negativ, kære Lars:-P.
Vi er ganske mange som har nået en alder, hvor vi har tid til at gøre alle de ting vi har lyst til, så det er da fint at Thomas, og andre, videregiver info om dette og hint. Især fra - for mit vedkommende - fjerne afkroge af kongeriget;-). Selvom "den fjerne afkrog", så vidt vides er residens for en kendt politiker:-D.

--
Med venlig hilsen Futfar.

Avatar

Fortiden lever i Thyregod

af Ove Nygaard, 21/4 2017, 18:13 (2562 dage siden) @ Futfar

Nu ikke så negativ, kære Lars:-P.
Vi er ganske mange som har nået en alder, hvor vi har tid til at gøre alle de ting vi har lyst til, så det er da fint at Thomas, og andre, videregiver info om dette og hint. Især fra - for mit vedkommende - fjerne afkroge af kongeriget;-). Selvom "den fjerne afkrog", så vidt vides er residens for en kendt politiker:-D.

Ja, jeg synes også den gode Lars netop "taler lidt ned til" den/dem, der har startet indlægget.
Men kender jeg de "to Thomas'er" ret, så bliver de ikke så fornærmede, at de forlader forummet/foraerne! ;-)

Og "den kendte politiker" er jo netop kendt for at tage sig af de små, populære detaljer, medens "andre" påtager sig ansvaret for landet.:-D Så måske.....

Og så må jeg vist bruge den igen: "Duk og væk":-D

Bedste hilsener

Ove af Erritsø

Avatar

Fortiden lever i Thyregod

af T. Rithmester ⌂, Struer, 21/4 2017, 19:02 (2562 dage siden) @ Ove Nygaard

Nu ikke så negativ, kære Lars:-P.
Vi er ganske mange som har nået en alder, hvor vi har tid til at gøre alle de ting vi har lyst til, så det er da fint at Thomas, og andre, videregiver info om dette og hint. Især fra - for mit vedkommende - fjerne afkroge af kongeriget;-). Selvom "den fjerne afkrog", så vidt vides er residens for en kendt politiker:-D.


Ja, jeg synes også den gode Lars netop "taler lidt ned til" den/dem, der har startet indlægget.


Nu er Lars's indlæg jo krydret med en :-D så tror det er så galt igen :-)

Men kender jeg de "to Thomas'er" ret, så bliver de ikke så fornærmede, at de forlader forummet/foraerne! ;-)


:-)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Fortiden lever i Thyregod

af Lars, 21/4 2017, 20:59 (2562 dage siden) @ Ove Nygaard

Nu er der ingen der behøver forlade forum, men thomas' svar var da en anelse mavesurt. Der er givetvis mange "gammelheder" rundt omkring, som først bliver opdateret, når man alligevel kommer forbi. Det behøver næppe være udtryk for dårlig eller manglende ledelse.

Tingene skal selvfølgelig helst være i orden, men der er vel en eller anden prioritering (hvilket så igen kan give anledning til undren, hvorfor påbegyndes eltog til Esbjerg først til august, når anlægget er afleveret i går?)

Jeg var i øvrigt ikke klar over, at Thomas var kendt politiker (nok kendt, men ikke politiker...) ;-)

--
mvh
Lars
Esbjerg

Avatar

Fortiden lever i Thyregod

af Futfar, Kajerød, 21/4 2017, 21:14 (2562 dage siden) @ Lars

Øhh, nu var det så ikke lige Thomas jeg hentydede til, hverken den ene eller den anden Thomas, da jeg hentydede til en kendt politikers residens. Og hans navn, og gøren, har vist ikke noget med dette forum at skaffe!

--
Med venlig hilsen Futfar.

Avatar

Fortiden lever i Thyregod

af gaest, 21/4 2017, 22:35 (2562 dage siden) @ T. Rithmester

I skal altså passe på med at poste sådan nogen billeder.
Den designforvirring betyder at passagererne og togpersonalet slet ikke kan finde ud af hvor de er, når der ligefrem hænger stationsskilte hvor stednavnet bogstaveligt talt står sort på hvidt med letlæselige bogstaver!
Så nu skal de til at køre i togbus mellem Brande og Give, samt Tjæreborg-Esbjerg, foruden Spangsbjerg - Esbjerg (og omvendt), indtil designpolitiet har fået rettet op på forholdene.

Fortiden lever i Thyregod

af Poul Andersen, 22/4 2017, 09:20 (2561 dage siden) @ gaest

I Skjern findes også et af de "sort/hvide" skilte i stationens sydlige ende.

Mvh. Poul.

Fortiden lever i Thyregod

af Jimmy, 22/4 2017, 09:35 (2561 dage siden) @ Poul Andersen

I Snedsted sidder der også et hvidt skilt på stationsbygningen.

Avatar

Fortiden lever også i Snedsted

af T. Rithmester ⌂, Struer, 22/4 2017, 11:17 (2561 dage siden) @ Jimmy

I Snedsted sidder der også et hvidt skilt på stationsbygningen.


Det har du da ret i :-)

[image]Stationsskilt i ældre udgave på Snedsted station 22. februar 2014 (thr)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Avatar

Fortiden lever også i Skjern

af T. Rithmester ⌂, Struer, 22/4 2017, 11:08 (2561 dage siden) @ Poul Andersen

I Skjern findes også et af de "sort/hvide" skilte i stationens sydlige ende.


Jeps :-)

[image]Stationsskilt i en ældre udgave i sydenden af Skjern station, 4. maj 2013 (thr)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Billige jernbane T-shirts

Indsend billederContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak