Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Frichs-materiel kører atter på Sønderborg Havn (Generelt)

af cm, 19/12 2017, 14:49 (2335 dage siden)

[image]

;-)

mvh
Chr

--
[image]

Frichs-materiel kører atter på Sønderborg Havn

af Niels Munch, 19/12 2017, 15:54 (2335 dage siden) @ cm

..... "men ikke uden gummi" - som hun sagde .............. :-P .

Frichs-materiel kører atter på Sønderborg Havn

af Niels, Aarhus, 19/12 2017, 22:05 (2335 dage siden) @ cm

- ja, Frichs A/S eksisterer skam i bedste velgående, og laver såmænd stadig dieselmotorer :-)

Venlig hilsen

Niels

--
Niels

Avatar

Frichs-materiel kører atter på Sønderborg Havn

af Futfar, Kajerød, 20/12 2017, 19:39 (2334 dage siden) @ cm

Jahh, johh, men automobilet tilhører vist et firma i Horsens ! Som vist ikke har meget med det hæderkronede firma i Århus at gøre....
Og så er der jo lige det med gummihjulene!
Men som jeg lige husker det, er der jo ikke langt fra denne bils bagende, til de sørgelige rester af sporene ind til Solofabrikken?
Men fint nok at vide, at Sønderborg ikke har glemt de gyldne tider med kørsel, på de dengang eksisterende havnespor.:-P.

--
Med venlig hilsen Futfar.

Frichs-materiel kører atter på Sønderborg Havn

af Niels, Aarhus, 20/12 2017, 21:10 (2334 dage siden) @ Futfar

Jahh, johh, men automobilet tilhører vist et firma i Horsens ! Som vist ikke har meget med det hæderkronede firma i Århus at gøre....


Jahh, Johh, det har det nu - prøv lige at klikke på mit link en gang til, og scroll så helt ned i bunden af siden, så finder du, at Frichs idag har adresse på Sverigesvej 16, 8700 Horsens :-D

Du kan også læse mere om det her.

Venlig hilsen

Niels H.

--
Niels

Frichs-materiel kører atter på Sønderborg Havn

af Ole Juhl, Skovby, 20/12 2017, 21:25 (2334 dage siden) @ Niels

Bonus info.
Direktøren i Horsens er tidligere ledende medarbejder fra Aarhus, samt motor og togentusiast. Der ved flere lejligheder har bistået med viden i forbindelse med restaurering af Frichs motorer.

--
Vild med tog, store som små - og dykning.
Drøm: Dykke på vraget af SS Thistlegorm, der sejlede med materiel til de Ægyptiske jernbaner.
PS! Jernbanefærgen Ærøsund har det efter omstændighederne godt.

Avatar

Frichs-materiel kører atter på Sønderborg Havn

af Futfar, Kajerød, 22/12 2017, 17:15 (2332 dage siden) @ Ole Juhl

Jamen jeg siger da tak for retledende indlæg omkring min umiddelbare uvidenhed omkring A/S Frichs, men som altid, gør google jo underværker;-).

--
Med venlig hilsen Futfar.

Avatar

Hvilken forunderlig verden vi lever i.

af Futfar, Kajerød, 22/12 2017, 18:13 (2332 dage siden) @ Ole Juhl

Bonus info.
Direktøren i Horsens er tidligere ledende medarbejder fra Aarhus, samt motor og togentusiast. Der ved flere lejligheder har bistået med viden i forbindelse med restaurering af Frichs motorer.

Fotografen af bilen ved Sønderborg Havnekontor, kender jeg rigtig godt. Via Signalposten, kom vi for flere år siden i kontakt med hinanden, ved at han forespurgte på forum, om nogen havde kendskab til hvordan man fik Heljans MY 1201/02 til at køre ordentligt. Det kunne hans model ikke. Jeg husker ikke hvad der var galt, men da jeg havde fået skik på min model, fik han så også sin til at køre perfekt.
Denne korrespondance mellem Sønderborg og Kajerød, førte ret hurtigt til et varmt venskab mellem os, da det hurtigt viste sig, at vi havde meget mere end modeljernbane som fælles interesse. Ydermere viste det sig, at han havde en lidelsesfælle/kollega ud i det maritime - dengang bosiddende i Holbøl - så nu var vi altså 3 "herrer" der havde et solidt "fælles fodslag" i mange af livets synspunkter. De to med en lang karriere i handelsflåden, og jeg som pensioneret officer fra Forsvaret.
Og hermed tilbage til denne tråds overskrift: "Det er da en forunderlig verden vi lever i", for uden et medie som " Signalposten", havde vi næppe nogensinde mødt hinanden. Så det er vel betimeligt - også i denne henseende - at sige tak til Signalposten, for den fine hjemmeside!

Det skal så tilføjes, at jeg - via dette medie - ligeledes har fået kontakt til flere tidligere kolleger i Forsvaret, med sammenfaldende interesser, helt uden at have noget med Fjæsbog, Piphans, og andre - i mine øjne obskure medier at gøre.

--
Med venlig hilsen Futfar.


Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak