Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Akut nysgerrighed (Generelt)

af Per Hauberg, 6/7 2012, 14:43 (4314 dage siden)

Tirsdag aften i mørket: 177 ind i Hedensted i lidt over 15 minutter for at blive overhalet af et containertog.
Højttalerudkald - efter ankomst: "Øeh, -det er Hedensted........ her bliver et ophold"
Tgf passerer gennem toget efter 12-14 minutter. Direkte adspurgt er beskeden "sporarbejde, planlagt" (-som taget ud af bogen med forsinkelseskoder til EMPS i min tid) man kunne ligefrem høre komma'et. -I samme øjeblik kommer containertoget brølende forbi, og det skulle åbenbart ikke bare et blokafsnit frem, før det blev vores tur.
Endnu en gang kom vi sent hjem.
Jeg savner den sene EC Hmb-Ar, men lad det nu være.
Har nogen en uddybende forklaring på den nedprioritering, vi var udsat for ?

vh

Per

Akut nysgerrighed

af Krabsen @, 6/7 2012, 15:59 (4314 dage siden) @ Per Hauberg

Har nogen en uddybende forklaring på den nedprioritering, vi var udsat for?

Prioritering af den samlede trafikafvikling, herunder sporbelastning - på tværs af operatører (ofte efterspurgt i nyhedsgrupper:-P )?

Det var måske meget fornuftigt at 'få godstoget væk', så det ikke hele vejen gennem landet skulle humpe af sted (med voldsomt øget energiforbrug), fordi der foran ligger et tog med en masse stop.

Akut nysgerrighed

af Jens MO-Møller @, 6/7 2012, 16:36 (4314 dage siden) @ Per Hauberg

Det er da aldeles uhørt og i uoverensstemmelse med sandheden, når togføreren blot meddeler "sporarbejde - planlagt".

Venlig hilsen

Jens Møller

Akut nysgerrighed

af Allan Støvring-Nielsen, 6/7 2012, 17:49 (4314 dage siden) @ Jens MO-Møller

Det er da aldeles uhørt og i uoverensstemmelse med sandheden, når togføreren blot meddeler "sporarbejde - planlagt".

Det er da ikke sikkert. Hvis godstoget skulle mere end et blokafsnit væk, kunne noget vel tyde på at der var tale om sporarbejde i det ene af de to hvoedspor, og at man derfor kørte af venstre spor i den ene retning.

23. Fredericia - Århus H
Kørsel ad 00.00 06.29 Gravearbejde.
venstre spor
Hedensted
5062 Horsens
5063 Hørning 94,2 92,9-93,3 80 00.00 24.00 Banens tilstand
Side 1

Akut nysgerrighed

af Ole Stuhr Hansen, 6/7 2012, 20:43 (4314 dage siden) @ Per Hauberg

Tirsdag aften i mørket: 177 ind i Hedensted i lidt over 15 minutter for at blive overhalet af et containertog.
Højttalerudkald - efter ankomst: "Øeh, -det er Hedensted........ her bliver et ophold"
Tgf passerer gennem toget efter 12-14 minutter. Direkte adspurgt er beskeden "sporarbejde, planlagt" (-som taget ud af bogen med forsinkelseskoder til EMPS i min tid) man kunne ligefrem høre komma'et. -I samme øjeblik kommer containertoget brølende forbi, og det skulle åbenbart ikke bare et blokafsnit frem, før det blev vores tur.
Endnu en gang kom vi sent hjem.
Jeg savner den sene EC Hmb-Ar, men lad det nu være.
Har nogen en uddybende forklaring på den nedprioritering, vi var udsat for ?

vh

Per

Opholdet i Hedensted var planlagt og annonceret bl.a. i Rejseplanen.

Nat efter den 2. og 3. juli kørte 177 med ændrede tider fra Hedensted til Aarhus H. Efter ankomst til Hedensted 23.38 fortsattes som tog 8177 kl. 23.54 - ankomst Aarhus 0.40.

Årsagen var broarbejde mellem Hedensted og Horsens.

Mvh. Ole

Akut nysgerrighed

af Svend, 6/7 2012, 21:29 (4314 dage siden) @ Ole Stuhr Hansen

Togføreren havde ret, men holdt sin viden for sig selv. En ordentlig information til passagererne i toget, havde været på sin plads.

--
Svend

Avatar

Akut nysgerrighed

af Per Hauberg, 6/7 2012, 23:06 (4314 dage siden) @ Ole Stuhr Hansen

Se, dette sidste var jo til at tage og føle på.
Og netop 0,40 ankom vi punktlig til Ar - efter en tur fra Sd, hvor man bestemt ikke skulle rejse sig og hente ting ned fra bagagehylden. Ikke behageligt, men tog til tiden iflg. den tilrettede plan.

Tak, Ole

vh

Per

Akut nysgerrighed

af Ole Stuhr Hansen, 6/7 2012, 23:35 (4314 dage siden) @ Per Hauberg

Se, dette sidste var jo til at tage og føle på.
Og netop 0,40 ankom vi punktlig til Ar - efter en tur fra Sd, hvor man bestemt ikke skulle rejse sig og hente ting ned fra bagagehylden. Ikke behageligt, men tog til tiden iflg. den tilrettede plan.

Tak, Ole

vh

Per

Selv tak, Per.

Jeg kunne forestille mig, at slæberen enten:

Var planlagt til at overhale 177, som Allan er inde på

eller:

Fik lov at overhale jer, fordi det måske viste sig, at der alligevel var plads på skinnerne - og I kunne jo ikke afgå før det annoncerede tidspunkt i den ændrede plan.

Mvh. Ole

Akut nysgerrighed

af Søren A, 7/7 2012, 12:28 (4313 dage siden) @ Ole Stuhr Hansen

i hele ugen har der været planlagt venstrespor kørsel mellem Hedensted og Horsens
pga. montering af ny gangbro i nordenden af Løsning gamle station
og det er skrevet ind i rejseplanen, så derfor det lange ophold i Hedensted
jeg kørte selv den aften/nat Ic189 og skulle holde ekstra 20 min i Vejle
men netop den nat var der ikke noget arbejde, det var blevet aflyst

men da rejsetiderne står i rejseplanen kan man ikke køre, selv om der frit
derfor den lange holdetid og godstoget har jo den fordel, at er der grønt i signalet, ja så kører man. og det kan jeg så forstå, at Preben har har gjort,

togføreren var rigtig informeret, idet han oplyser der er planlagt sporarbejde
og derfor den lange holdetid

tirsdag aften var LA forholdet optaget i vores daglige udsendte La,
men ikke onsdagen,

mvh
Søren A

ContecRailIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak