Behov for eksperthjælp: Kedeltegninger til F-maskine søges

af bengt, 17/7 2016, 21:05 (2840 dage siden) @ Danmarks Jernbanemuseum

Kedelreparationen er ikke omfattende efter danske forhold, men efter tyske forhold er "nittede" kedler meget svære at have med at gøre.
De forklarede mig dernede, at til forskel fra de danske forhold med 1,3 x arbejdstrykket ved koldtrykprøve i maks. 10 min., har de først 20 min. med 1,3 x, så hæver de trykket til 1,5 x og giver den en fuldstændig inspektion, inden de går op på 1,8 x og giver den samme tur igen!
Til den tid er der gået noget mere end 30 min. og TüV tillader ikke små-sveden som man gør herhjemme.

I Sverige görs som i Danmark.
Varför gör man så i Tyskland? 1,8 x drifttrycket är att medvetet riskera att förstöra ett tryckkärl.
Att nitförband "gråter" emellanåt vid kalltryckning är normalt. Det tätar till sig när pannan blir varm.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak