Gæt et stykke trækkraft - sikkerhedskobling (3 ill.)

af esni, Frederikssund, 19/7 2016, 21:19 (2837 dage siden) @ Erik Olsen

Når privatbaner med vacuumbremse alligevel fastholder sikkerhedskoblingen længe efter banerne med trykluftbremse, må det så skyldes, at disse baners tog ikke konsekvent havde gennemgående bremse.


Almindeligvis fremførtes godstog på skruebremsen, kun personførende tog havde vakuumbremse. Blandede tog kunne være bremset med vakuumbremsen på forreste togdel (person- og postvogne) og skruebremsen på bageste togdel (godsvogne).

Men er der forskel mellem de baner der har indført trykluftbremse, og de der fortsatte med vacuumbremse?

Dvs kørte trykluftbanerne med trykluftbremse på alle tog? (Godstogene naturligvis med mange ledningsvogne!)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak