Hengemt juleknas

af Jens Bruun-Petersen, 7/1 2018, 10:35 (2301 dage siden) @ Jens MO-Møller

Billede 1 viser den forkerte behandling af den klassiske varmeslange og billede 2 den korrekte ophængning. Jeg kan ikke mindes at have set den forkerte behandling. Bemærk, at varmekoblingshanen er åben, så det er nok et sommerbillede.

I varmeperioden var det foreskrevet, at varmehanen på sidste vogn skulle være lindet en anelse, så der ikke dannedes kondensvand i dampvarmesystemet.

Billede 3 viser den sjuskede måde at efterlade den nyere (UIC?) varmekobling på (frit svævende), billede 4 viser den korrekte ophængning. Det bemærkes, at vognen (antagelig en DC fra 1950) er monteret med begge typer koblingshaner.

Fotosted må være ét af postsporene på København H. CR-vognen i baggrunden har koblingsdåser for styreledninger, så også det viser, at optagelsestidspunktet er efter 1950.

På alle fire billeder er trykluftslangerne korrekt ophængt på deres holdekroge, og Ackermann-hanerne er lukkede.

Venlige hilsener
Jens


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere
DSB MY1121 1

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak