Motorvogn. Bar i den ene motorvogn, rejsegodsrum i den anden. 12 pladser i bar. Senere 62 pladser i alt. 2 Frichs dieselmotorer. Trykluftbremse. Skruebremse. Elektromagnetisk skinnebremse. Dynamo 65 volt til togbelysning. Varmtvandsanlæg (opvarmning ved koksfyring). Last i rejsegodsrum 1,3 tons. Pladsnumre. Wc.

Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1935. Byggenummer 206.
Omlitreret 1941 fra MS 1. Kørte sidste tur 29-30/9-73 med MS 402 Berlin-retur. Udrangeret 1973 og overdraget til Jernbanemuseet. Odense 1977. Århus 1979-81. Udstillet i Odense 1989-94. 2000 fra Odense til Cvk Kh. Cvk Kh 2007-11. 2011 til Randers. Randers 2011-12.

Effekt:
500 hk.
Længde:
22 m.
Vægt:
 
Hastighed:
120 km/h
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
52
:
 

DSB MS 401

DSB MS 401

DSB MS 401

DSB MS 401

DSB MS 401

DSB MS 401

Jernbanebøger

Letbyggede Motortog Fra Uerdingen/Duewag
Letbyggede Motortog Fra Uerdingen/Duewag
Pris 324,- kr.
 Læs mere 
Magle Mølle Papirfabrik, Næstved
Magle Mølle Papirfabrik, Næstved
Historien om både gamle og nye Magle Mølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB MS 401 blev bygget af Frichs i 1935






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen