DSB godsvogne 1893 - 1941
Lukket isoleret kølevogn med iskasser. Islast 1.000 kg. Kødkroge. Skruebremse, trykluftbremse, vacuumbremse, nødbremse, varmeledning. Tyske slutsignalholdere.
Længde:
9,22 m.
Akselafstand:
4,5 m.
Bundflade:
15,2 m²
Taravægt:
14,2 tons
Last:
10 tons
Antal:
49 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
IKB 4672 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1930 fra IK 4672. Omlitreret 1932 til IKC 4672. | |
IKB 4673 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1930 fra IK 4673. Omlitreret 1932 til IKC 4673. | |
IKB 4674 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1930 fra IK 4674. Omlitreret 1932 til IKC 4674. | |
IKB 4675 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1930 fra IK 4675. Omlitreret 1932 til IKC 4675. | |
IKB 4676 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1930 fra IK 4676. Omlitreret 1932 til IKC 4676. | |
IKB 4677 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1930 fra IK 4677. Omlitreret 1932 til IKC 4677. | |
IKB 4678 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4678. Omlitreret 1932 til IKC 4678. | |
IKB 4679 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4679. Omlitreret 1932 til IKC 4679. | |
IKB 4680 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4680. Omlitreret 1932 til IKC 4680. | |
IKB 4682 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4682. Omlitreret 1932 til IKC 4682. | |
IKB 4683 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4683. Omlitreret 1932 til IKC 4683. | |
IKB 4684 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4684. Omlitreret 1932 til IKC 4684. | |
IKB 4685 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4685. Omlitreret 1932 til IKC 4685. | |
IKB 4686 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4686. Omlitreret 1932 til IKC 4686. | |
IKB 4687 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4687. Omlitreret 1932 til IKC 4687. | |
IKB 4688 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4688. Omlitreret 1932 til IKC 4688. | |
IKB 4689 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4689. Omlitreret 1932 til IKC 4689. | |
IKB 4690 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4690. Omlitreret 1932 til IKC 4690. | |
IKB 4691 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4691. Omlitreret 1932 til IKC 4691. | |
IKB 4692 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4692. Omlitreret 1932 til IKC 4692. | |
IKB 4693 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4693. Omlitreret 1932 til IKC 4693. | |
IKB 4694 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4694. Omlitreret 1932 til IKC 4694. | |
IKB 4695 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4695. Omlitreret 1932 til IKC 4695. | |
IKB 4696 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4696. Omlitreret 1932 til IKC 4696. | |
IKB 4697 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4697. Omlitreret 1932 til IKC 4697. | |
IKB 4698 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4698. Omlitreret 1932 til IKC 4698. | |
IKB 4700 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4700. Ombygget 1932 til IKB 4700. | |
IKB 4701 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4701. Ombygget 1932 til IKB 4701. | |
IKB 4702 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4702. Ombygget 1932 til IKB 4702. | |
IKB 4703 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4703. Ombygget 1932 til IKB 4703. | |
IKB 4704 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4704. Ombygget 1932 til IKB 4704. | |
IKB 4705 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4705. Ombygget 1932 til IKB 4705. | |
IKB 4706 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4706. Ombygget 1932 til IKB 4706. | |
IKB 4707 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4707. Ombygget 1932 til IKB 4707. | |
IKB 4708 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4708. Ombygget 1932 til IKB 4708. | |
IKB 4709 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4709. Ombygget 1932 til IKB 4709. | |
IKB 4710 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4710. Ombygget 1932 til IKB 4710. | |
IKB 4711 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4711. Ombygget 1932 til IKB 4711. | |
IKB 4712 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4712. Ombygget 1932 til IKB 4712. | |
IKB 4713 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4713. Ombygget 1932 til IKB 4713. | |
IKB 4714 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4714. Ombygget 1932 til IKB 4714. | |
IKB 4715 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4715. Ombygget 1932 til IKB 4715. | |
IKB 4716 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4716. Ombygget 1932 til IKB 4716. | |
IKB 4717 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4717. Ombygget 1932 til IKB 4717. | |
IKB 4718 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4718. Ombygget 1932 til IKB 4718. | |
IKB 4719 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4719. Ombygget 1932 til IKB 4719. | |
IKB 4720 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4720. Ombygget 1932 til IKB 4720. | |
IKB 4721 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4721. Ombygget 1932 til IKB 4721. | |
IKB 4722 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4722. Ombygget 1932 til IKB 4722. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Det militære sidespor ved Næstved
I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.
Læs mere