DSB litra ID
DSB litra ID (III)
24391 … 24430
(Retur til oversigt)
Lukket hvid godsvogn med skydedør. Trykluftledning. Håndbremse.

Længde:
7,73 m.
Akselafstand:
3,96 m.
Bundflade:
13,4 m²
Tara:
7,8 tons
 
   
Last:
12,5 tons
Antal:
34 stk.

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB ID 24391ID 24391Atlas1881Omlitreret 1941 fra ID 4391. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1951.
DSB ID 24392ID 24392Atlas1881Omlitreret 1941 fra ID 4392. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1947.
DSB ID 24393ID 24393Atlas1881Omlitreret 1941 fra ID 4393. Udrangeret 1943.
DSB ID 24394ID 24394Atlas1881Omlitreret 1941 fra ID 4394. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Fra 1949 kun til brug for opbevaring af løse maskindele på færgerne i Korsør. Udrangeret 1959.
DSB ID 24395ID 24395Atlas1881Omlitreret 1941 fra ID 4395. Bremsehus og skruebremse fjernet 1941. Fra 1951 kun til lokale transporter inden for Aalborg stations område. Udrangeret 1959.
DSB ID 24397ID 24397Atlas1881Omlitreret 1941 fra ID 4397. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1948.
DSB ID 24398ID 24398Atlas1881Omlitreret 1941 fra ID 4398. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1954.
DSB ID 24399ID 24399Atlas1881Omlitreret 1941 fra ID 4399. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Ombygget 1944 til Kedelvogn 15.
DSB ID 24400ID 24400Atlas1881Omlitreret 1941 fra ID 4400. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1948.
DSB ID 24402ID 24402Atlas1882Omlitreret 1941 fra ID 4402. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1953.
DSB ID 24404ID 24404Atlas1882Omlitreret 1941 fra ID 4404. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1950.
DSB ID 24405ID 24405Atlas1882Omlitreret 1941 fra ID 4405. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1950.
DSB ID 24406ID 24406Atlas1882Omlitreret 1941 fra ID 4406. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Fra 1951 kun til brug for opbevaring af løse maskindele på færgerne i Korsør. Trykluftledning fjernet 1951. Udrangeret 1959.
DSB ID 24407ID 24407Atlas1882Omlitreret 1941 fra ID 4407. Kun til lokale transporter. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Fra 1948 må kun benyttes til lokale transporter på Nørrebro station. Udrangeret 1950.
DSB ID 24408ID 24408Atlas1882Omlitreret 1941 fra ID 4408. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Fra 1953 kun til lokale transporter. Stilladsvogn 2. Bygningsstrækning. Udrangeret 1959. Solgt 1959 til oph.
DSB ID 24409ID 24409Atlas1882Omlitreret 1941 fra ID 4409. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Brændt 30/7-49 i Slagelse. Udrangeret 1949.
DSB ID 24410ID 24410Atlas1882Omlitreret 1941 fra ID 4410. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1945.
DSB ID 24411ID 24411Atlas1883Omlitreret 1941 fra ID 4411. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Fra 1952 kun til brug for opbevaring af løse maskindele til færgen Prins Christian. Udrangeret 1955.
DSB ID 24413ID 24413Atlas1883Omlitreret 1941 fra ID 4413. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Ombygget 1944 til Kedelvogn 14.
DSB ID 24414ID 24414Atlas1883Omlitreret 1941 fra ID 4414. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Fra 1953 kun til lokale transporter. Udrangeret 1959.
DSB ID 24415ID 24415Atlas1883Omlitreret 1941 fra ID 4415. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Fra 1950 kun til brug til opbevaring af materialer for 1. Anlægsområde, hjemsted Vigerslev. Udrangeret 1954.
DSB ID 24416ID 24416Atlas1883Omlitreret 1941 fra ID 4416. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Fra 1949 Stilladsvogn, hjemsted Kh. Udrangeret 1959.
DSB ID 24417ID 24417Atlas1883Omlitreret 1941 fra ID 4417. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1950.
DSB ID 24418ID 24418Atlas1883Omlitreret 1941 fra ID 4418. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Fra 1951 kun til lokale transporter af æg og smør inden for Aalborg stations område. Udrangeret 1961.
DSB ID 24419ID 24419Atlas1883Omlitreret 1941 fra ID 4419. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1948.
DSB ID 24420ID 24420Atlas1883Omlitreret 1941 fra ID 4420. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1945.
DSB ID 24421ID 24421Breslau1884Omlitreret 1941 fra ID 4421. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1948.
DSB ID 24422ID 24422Breslau1884Omlitreret 1941 fra ID 4422. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1950.
DSB ID 24424ID 24424Breslau1884Omlitreret 1941 fra ID 4424. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Fra 1953 kun til lokale transporter. Udrangeret 1959.
DSB ID 24426ID 24426Breslau1884Omlitreret 1941 fra ID 4426. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1949. Vognkasse opsat i Lundby (Kolonne 67).
DSB ID 24427ID 24427Breslau1884Omlitreret 1941 fra ID 4427. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1947.
DSB ID 24428ID 24428Breslau1884Omlitreret 1941 fra ID 4428. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1952.
DSB ID 24429ID 24429Breslau1884Omlitreret 1941 fra ID 4429. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1948.
DSB ID 24430ID 24430Breslau1884Omlitreret 1941 fra ID 4430. Bremsehus og skruebremse fjernet 1943. Udrangeret 1947.
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne
Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.



 Læs artiklen 
Jernbanehumør
Jernbanehumør
´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.


 Læs artiklen 
Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t
Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.


 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra ID






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen